به دلیل مطالعه کم شاعران جوان و شاید تاثیر گذاری فضای مجازی است که این شاعران از کشف های واقعی دور می مانند.

امید صباغ نو، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  با اشاره به چگونگی شعر شاعران جوان گفت: از یک جهت بسیار خوب است که به هر دلیلی آرام آرام به سمتی می رویم که دوستان جوان رغبت بیشتری به شعر سرودن دارند. از طرف دیگر به دلیل مطالعه کم این شاعران و شاید هم تاثیر گذاری فضاهای مجازی است که شاعران جوان از کشف های واقعی به دور می مانند. در نتیجه بسیاری از آثار شبیه هم در می آید یا آنکه ضعف تالیف دارد.

وی افزود: شاعران جوان به منظور رسیدن به کشف های واقعی مطالعه خود را بیشتر کنند. همچنین نیازمند شرکت در جلسات شعر هستند. این افراد فضای مجازی را به عنوان یک ویترین ببینند که در آن آثارشان را معرفی کنند نه به عنوان فضایی که در آن محتوا و کشف های بدیع شاعرانه وجود دارد. به دلیل آنکه هم اکنون تب شعر و شاعری در جامعه هست آثار به سمت هم شکل شدن و کپی شدن پیش می رود، تا اینکه آثار بدیعی را در این زمینه مشاهده کنیم.

این شاعر با اشاره به مطالعه اندک به عنوان علتی برای مشاهده کمتر آثار پر محتوا و پرمایه بیان کرد: شاید 2 تا 3 در صد شعرهایی که منتشر می شود، گیرایی لازم را دارند بقیه آثار احساس می کنیم یک شکل هستند. مشکل در تولید بیش از حد و توجه به کمیت به جای کیفیت اثر است. مطالعه بیشتر و وقت بیشتر گذاشتن روی شعر سبب می شود با یک سری شعر روبرو باشیم نه با آثاری که در آن تکرار مکررات می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار