ایلام؛

ایلام رکورددار تولید گندم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اعلام کرد : استان ایلام رکورددار تولید گندم در سال زراعی 95 شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛ تراب میری گفت : در حوزه‌های تولیدات گیاهی دو پروژه در سال جاری از جمله توسعه گلخانه 12 هکتاری در استان مصوب و با پیگیری‌های صورت گرفته طرح به تأیید شورای فنی وزارتخانه رسید و با عقد قرار داد وارد فاز اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود : در زمینه توسعه باغات استان تلاش‌هایی شده که توسعه باغات پسته یکی از این طرح‌ها بوده و بیشترین میزان اراضی استان برای توسعه این باغات در نظر گرفته شده است.
 
وی ادامه داد : برای تأمین آب کشاورزی مناطقی مانند گنجوان نیز برنامه‌ریزی صورت گرفته و با توجه به کمبود اعتبارات این طرح از پیشرفت بالایی برخوردار نبوده و امسال به میزان 200 هکتار زمین توسط وزارت جهاد کشاورزی و استان در نظر گرفته که تاکنون 150 هکتار مکان یابی شده و عملیات کاشت 20 هزار نهال پسته در طول ماه جاری آغاز خواهد شد.
 
رئیس سازمان جهاد کشاورزی اظهار داشت : همچنین در زمینه باغات زیتون با حمایت و مشارکت بنیاد مستضعفان و پیگیری‌های صورت گرفته توسعه زیتون در اراضی چم ژاب و منطقه هلیلان که مستعد توسعه کاشت زیتون تشخیص داده شده اجرایی می‌شود، البته پس از تایید نهایی و ابلاغیه به استان این مهم وارد فاز اجرایی خواهد شد.








 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.