مرمت اثر ملی پل میرزا رسول میاندوآب ادامه می یابد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی با اعلام این خبر گفت : پروژه مرمت پل میرزا رسول میاندوآب با محوریت استحکام بخشی و تحکیم بستر پل از سال 1394 با اعتباری به مبلغ 450 میلیون ریال آغاز شده است .

محمد فتحی تصریح کرد : بستر و زیرپایه های پل در بخش خروجی آب ، براثر آب شستگی و تور بولاین آب رودخانه کاملا خالی شده بود بطوریکه 40 الی 50 درصد پل در زیر پایه ها بصورت کاملا نامتعادل بر روی هوامعلق مانده بود .

وی با اشاره به مصوبات شورای فنی استان اظهار کرد : پس از تصویب طرح استحکام بخشی بستر در شورای فنی استان ، به سرعت مراحل اجرایی پروژه آغاز شد که به جهت کمبود اعتبار و آب گیری رودخانه ؛ ادامه عملیات مرمتی به سال 1395 موکول شده و در سال جاری نیز پس از تخصیص 500 میلیون ریال از اعتبارات مصوب پروژه ؛ ادامه عملیات مرمت مجدداً آغاز شد.

محمدفتحی هم چنین افزود: هم اکنون با تلاش همکاران استان ، مدیریت میراث فرهنگی استان پروژه با پیشرفت 80 درصدی طرح نجات بخشی و استحکام بخشی بستر پل در حال انجام می باشد .

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی ادامه داد : در صورت تخصیص 100 درصدی اعتبارات مصوب پروژه امیدواریم عملیات مرمت به نحو احسن انجام شده و بتوانیم پل میرزا رسول را متعلق به دوره صفویه می باشد بشکل زیبا و تاریخی حفظ نموده و برای بازدید گردشگران آماده نمائیم .

گفتنی است پل تاریخی میرزا رسول میاندوآب در سال 1377 و بشماره 2068در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده و مرمتهای دوران قاجار و برخی مرمتهای سال گذشته بر روی بدنه پل مشهود می باشد.

انتهای پیام/ح


برچسب ها: مرمت ، پل ، میاندوآب ، ارومیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.