رای منفی به همه‌پرسی اصلاحات قانون اساسی ایتالیا، شکست قطعی را برای نخست‌‎وزیر این کشور رقم خواهد زد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: هنگامی که "ماتئو رنتسی" – نخست وزیر ایتالیا – روی کار آمد، وی به عنوان تنها امید این کشور شناخته شد.

وی که شهردار پیشین فلورانس نیز بود، با سیاست‌های اصلاحاتی بزرگ در شرایطی به قدرت رسید که اقتصاد ایتالیا در شرایط وخیمی قرار داشت.

با این‌که اقتصاد ایتالیا و جایگاه سیاسی این کشور پس از چند سال آسیب که "سیلویو برلوسکونی" – نخست وزیر سابق این کشور -- به آن وارد کرد تا حدی بهبود یافت، به نظر می‌رسد رنتسی همچنان در جلب اعتماد مردم کشورش ناتوان بوده است.

روز 4 دسامبر (14 آذر) یک همه‌پرسی برای ایجاد برخی اصلاحات در قانون اساسی ایتالیا برگزار خواهد شد و به نظر می‌رسد رنتسی در آن با شکست روبرو شود و از سمت خود کناره‌گیری کند.

با این‌حال، رنتسی همچنان فرصت پیروزی در این همه‌پرسی را دارد. تازه‌ترین نظرسنجی‌ها در ایتالیا نشان می‌دهد نزدیک به 40 درصد از رای دهندگان از اصلاحات در قانون اساسی حمایت خواهند کرد. با این‌که این رقم ممکن است کافی به نظر نیاید، نظرسنجی‌ها نشان داده اند بیش از 25 درصد مردم ایتالیا درباره نظر مثبت و یا منفی به این اصلاحات مردد هستند.

در صورتی که رنتسی در همه‌پرسی آینده ایتالیا پیروز نشود و از سمتش کناره‌گیری کند، سقوط دولت وی به دلایلی نیز خواهد بود که در کنترل وی نبوده است. با اینکه وی توانست اصلاحات گسترده‌ای در ایتالیا انجام دهد، برخی جنجال‌ها و تنش‌های سیاسی که می‌توانست از آن‌ها جلوگیری شود – مانند ناتوانی دولت از نجات 4 بانک در اواخر سال گذشته میلادی --، به محبوبیت او آسیب زد. با این‌که مدرکی دال بر انجام اقدامی غیرقانونی در این‌باره وجود نداشت، وی به عنوان یک سیاست‌مدار معمولی ایتالیایی شناخته شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار