کرمان؛

وجود 150 هزار معلول در کرمان

مدیرکل بهزیستی استان کرمان از وجود ۱۵۰ هزار معلول در استان کرمان خبرداد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر دارای معلولیت شدید هستند و به طور مستمر از خدمات و حمایت‌های بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ عباس صادق‌زاده در آئین افتتاحیه نمایشگاه و فروشگاه آثار و توانمندی‌های توانیابان در اکونو موزه بانو حیاتی کرمان با گرامیداشت روز جهانی معلول گفت: این نمایشگاه به مناسبت روز جهانی معلولان و شناسایی توانمندی معلولان به افراد جامعه برپا شده است.

وی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه آثاری که توسط معلولان تولید شده به نمایش گذاشته شده است افزود: عموم مردم می‌توانند از توانمندی‌های معلولان در این نمایشگاه بازدید کنند.

وی به شیوع 4 و 2 دهم درصدی معلولیت در کشور اشاره کرد و افزود: وظیفه سازمان‌ها است که راه‌های پیشگری از معلولیت به ویژه در بعضی از معلولیت‌ها که پیشگیری از آن، ارزان و ممکن است مثل ناشی از اختلالات ژنتیک را برنامه‌ریزی کنند تا در آینده شاهد رشد معلولیت نباشیم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه استان کرمان در زمینه پیشگیری از معلولیت در سطح کشور پیشرو است تصریح کرد: در سالجاری آزمایشات ژنتیک 38 درصد و مشاوره‌های ژنتیک 58 درصد در سطح استان کرمان رشد داشته که این یک پیام مثبتی است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: معلول ، بهزیستی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار