شیراز؛

ساخت طریق الرضا نیاز به اعتبار دارد

معاون توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی فارس، کمبود اعتبارات را دلیل ساخته نشدن طریق الرضا اعلام کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ با گذشت 10 سال از آغاز عملیات اجرایی جاده طریق الرضا در شمال استان فارس،این جاده به علت کمبود بودجه تکمیل نشده است.
طریق الرضا از استان خوزستان محل عبور امام رضا (ع) آغاز می شود و پس از عبور از استان های کهگیلویه و بویر احمد، فارس و یزد به استان خراسان منتهی می شود.
ساخت این جاده در استان های دیگر پایان یافته، اما 150کیلومتری که در استان فارس قرار دارد، هنوز پیشرفت چندانی نداشته است.
این محور که طول سفر از استان خوزستان تا استان یزد را با میانبر زدن از استان کهکیلویه و بویراحمد و عبور از اقلید و حذف مسیر یاسوج به شیراز و سورمق، 450 کیلومترکوتاه تر می کند طریق الرضا نام گرفته و با افتتاح تونل اباصالح المهدی روزانه محل تردد بیش از سه هزار دستگاه خودرو سبک و سنگین است.
سرهنگ احمدی فرمانده پلیس راه شمال فارس گفت: با بازگشایی این تونل و ساخته نشدن قطعه 150 کیلومتری طریق الرضا روزانه تصادف بسیاری به علت کم عرض بودن جاده و وجود پیچ وخم های فراوان و نداشتن علایم ایمنی در این محور رخ می دهد.
احمدی ادمه داد: 18 آبان ماه یک دستگاه اتوبوس مسافربری یزد به خوزستان با 47 مسافر در این محور واژگون و منجر به کشته و زخمی شدن شماری از هموطنانمان شد.
زاهدی معاون توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی فارس بیان کرد: 150میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا این محور در کمتر چهارسال تکمیل شود.
وی تصریح کرد: در حال حاضر، دو پل بزرگ، یک تونل و 30 کیلومتر از این محور ساخته شده است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار