معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: ایران با دارا بودن بیش از 2 هزار و 500 نوع غذا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکتب‌های غذای دنیا، غنی‌ترین سفره غذایی دنیا را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی رحمانی موحد دیشب در مراسم اختتامیه جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری اظهارکرد آنچه که در سیاست‌های این جشنواره پیش‌بینی شده بود در اصفهان به نحو احسن اجرا شد.

وی افزود: عامل بسیار مهمی به نام فرهنگ، به عنوان حلقه اتصال و پل ارتباطی میان 3 حوزه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جشنواره‌های مختلف گردشگری است که در جشنواره سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری، هر 3 حوزه سازمان نقش‌آفرینی می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای برگزاری 3 جشنواره باقیمانده «سفره ایرانی، فرهنگ گردشگری» که طی یک ماه آینده در 3 شهر شیراز، کرمان و آبادان برگزار می‌شود، نیز انجام شده است.

وی به تأثیر غذا در صنعت سفر و گردشگری اشاره کرد و اذعان داشت: هدف از برگزاری این جشنواره تنها معرفی غذاها در حوزه گردشگری نیست بلکه به دنبال جابجایی گردشگران از شهرهای مختلف ایران با هدف چشیدن طعم غذاهای اصیل و سنتی ایرانی هستیم.

حدود 300 میلیارد دلار در دنیا به سهم غذا در صنعت گردشگری اختصاص دارد و کشور ایران با دارا بودن بیش از 2 هزار و 500 نوع غذا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین مکتب‌های غذای دنیا، غنی‌ترین سفره غذایی دنیا را دارد که با چنین شرایطی ظرفیت توسعه بیش از پیش گردشگری داخلی و خارجی برای آن فراهم است.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.