مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان گفت:کرمان سومین استان از لحاظ جمعیت روستایی است و جمعیت روستایی استان 14 درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

 43 درصد جمعیت استان کرمان روستایی است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، ابوالفضل شهسوارپور مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان صبح امروز در در جلسه توجیهی تشکیل صندوق‌های خرد روستایی با حضور فرمانداران و بخشداران استان کرمان اظهار داشت: 43 درصد جمعیت استان کرمان روستایی است.

وی ادامه داد: استان کرمان 58 بخش و 2 هزار و 484 روستای بالای 20 خانوار را در خود جای داده، کرمان سومین استان از لحاظ جمعیت روستایی در کشور است و جمعیت روستایی استان کرمان 14 درصد از متوسط کشوری بالاتر است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: توان‌افزایی در روستا با استفاده از هم‌افزایی از جمله شعارها برای تشکیل صندوق‌های خرد روستایی است.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان تصریح کرد: جمعیت روستایی رو به کاهش بوده و اکنون به 42 درصد رسیده است.

شهسوارپور گفت: هدف از ایجاد صندوق‌های خرد روستایی ایجاد اشتغال پایدار در روستاهاشت و روند رشد منفی در روستا را کنترل می‌کند و موجب ساکن شدن جمعیت و مهاجرت معکوس می‌شود.

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کرمان ابراز داشت: در بندهای اقتصاد مقاومتی این اهداف و حرکت‌هایی که ذکر شد، گنجانده شده است.

وی افزود: سپرده هایی که در صندوق‌ها توسط اعضا جمع‌آوری می‌شود و مشارکت معین‌های اقتصادی در تشکیل صندوق‌ها می‌تواند منابع مالی این صندوق‌ها را تامین کند.

شهسوارپور ابراز داشت: انجمن خیران در هر شهرستان می‌توانند برای تامین هزینه‌های صندوق خرد روستایی کمک کنند.

وی گفت: تفاهمنامه همکاری بین زون‌های اقتصادی و سازمان همیاری شهرداری‌ها منعقد شده و بر اساس این تفاهمنامه سازمان همیاری شهرداری‌ها برای تامین نیازها و پشتیبانی از صندوق‌های خرد روستایی موظف شده است.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار