اردبیل؛

کاهش مصرف نفت سفید در اردبیل

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل گفت: مصرف نفت سفید در ۸ ماهه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته ۲۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سیدحجت مدنی صبح امروز در بازدید از نحوه سوخت‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور اردبیل اظهار داشت: مصرف نفت سفید در 8 ماهه سال 95 نسبت به مدت مشابه خود در سال گذشته 21 درصد کاهش یافته است که این امر تا حدود زیادی به دلیل توسعه گازرسانیها در مناطق روستایی بوده است.

وی با اشاره به نحوه سوخت‌رسانی به روستاهای صعب‌العبور استان که گازرسانی به این روستاها هنوز انجام نشده است، گفت: مقدار مصرف نفت سفید در منطقه اردبیل به ویژه در روستای صعب‌العبور که لوله‌کشی گاز هنوز در این روستاها انجام نشده در 8 ماهه سال 95 به مقدار 33 میلیون لیتر بوده است.

مدیر شرکت منطقه‌ای نفت اردبیل افزود: این میزان مصرف برای گرمایش و ذخیره‌سازی در زمستان و ایام سرد سال است که روستائیان منطقه، نفت سفید مورد نیاز خود را از طریق فروشندگی روستایی تامین می‌کنند و در زمینه ارائه این فراورده‌های سوختی در سطح استان مشکلی وجود نداشته و مردم مناطق روستایی می‌توانند بدون دغدغه نسبت به تامین نفت سفید اقدام کنند.

مدنی تصریح کرد:‌ این مقدار با توجه به مصرف 8 ماهه سال قبل که 41 میلیون لیتر با کاهش مواجه شده است که همچنان انتظار می‌رود مردم در استفاده از فراورده‌های نفتی اصل صرفه‌جویی را مد نظر قرار دهند تا مشکل و نارسایی در خدمات‌رسانی در این حوزه نداشته باشیم.

وی با اشاره به در پیش بودن فصل سرما بیان کرد: در مورد ذخیره‌سازی مواد نفتی و سوختی در سطح استان اقدامات لازم انجام شده است و در این زمینه دغدغه و نگرانی وجود ندارد که انتظار می‌رود مردم نیز در کنار توجه به صرفه‌جویی در مصرف این مواد، به رعایت موارد ایمنی در استفاده از مواد سوختی توجه جدی داشته باشند.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، کاهش ، مصرف ، نفت ، سفید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.