رئیس تشکل های بخش کشاورزی گفت: نتیجه بررسی‌های صورت گرفته نشان می دهد که 33درصد رشد اقتصادی متعلق به بخش کشاورزی است.

مسعود اسدی رئیس تشکل های بخش کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه 33 درصد رشد اقتصاد را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است، اظهار داشت: آمار نشان می‌دهد که حدود 30 درصد مردم کشور روستا نشین هستند، لذا می توان گفت کشاورزی مهم ترین رکن اقتصاد به شمار می رود.

وی افزود: سرمایه گذاری صنعت اگر در بخش کشاورزی صورت گیرد، علاوه بر ایجاد ثروت و ارزش افزوده حاصل از صادرات، دیگر هیچ گونه دغدغه‌ای درخصوص اشتغال جوانان وجود نخواهد داشت.

اسدی از سنتی بودن کشاورزی کشور ابراز نگرانی کرد و گفت: منابع آب‌های زیرزمینی در چند دهه گذشته به عنوان مهم ترین دارایی کشور، از سوی کشاورزان بدون ایجاد ثروت،  برداشت شده است.

رئیس تشکل های بخش کشاورزی  ادامه داد: سرمایه گذاری گسترده در حوزه های صنایع تبدیلی و تکمیلی،بازرگانی و زیر ساخت ها می تواند رشد و توسعه 50 درصدی بخش کشاورزی را در پی داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که در برنامه ششم توسعه، میزان سرمایه گذاری بخش کشاورزی چقدر است، بیان کرد: بخش کشاورزی با توجه به آنکه قدرت بخش های صنعت و بازرگانی را ندارد تا بتواند قوانین را به نفع خود تدوین و تصویب کند لذا در برنامه ششم توسعه  به بخش کشاورزی توجه چندانی نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار