تعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش از توسعه روابط با روسیه برای اجرای فعالیت‌ها در زمینه فناوری اطلاعات برای دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دیدار علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش با اسماعیل‌ اُف معاون وزارت ارتباطات روسیه در خصوص مهندسی و تهیه نرم‌افزار آموزشی در محل معاونت آموزش متوسطه برگزار شد.

در این مراسم زرافشان با بیان اینکه توسعه فناوری اطلاعات در آموزش و پرورش کاری بین‌رشته‌ای است، عنوان کرد: تعلیم و تربیت تخصص آموزش و پرورش و تخصص وزارت ارتباطات، مسائل مربوط به ارتباط بوده و در مواردی نیز زیرساخت‌های فنی و رایانه مطرح است.

وی ادامه داد: ‌در صدد اجرای برنامه های فعالی در این حوزه هستیم که در جلسه ای نمایندگانی از بخش‌های مختلف آموزش و پرورش مانند مرکز نیروی انسانی و فناوری اطلاعات، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و هیات روسی فعال در این بخش حضور داشتند.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: در روند عملیاتی حوزه داده ها و مرکز داده را مرکز فناوری انجام داده و مساله محتوا را سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و آموزش غیررسمی را کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه روس‌ها علاقه‌مند به همکاری با شرکت‌های بخش خصوصی فعال در حوزه آموزش و پرورش ما هستند،گفت:مدیریت توسعه فناوری را خودمان انجام می‌دهیم، اما تصدی‌گری و اجرا را بخش خصوصی انجام می‌دهد.

زرافشان افزود: مسئولان روسی تجربه‌ای را مطرح کردند و آن برگزاری جشنواره‌ای در روسیه برای دانش‌آموزان بود که مربوط به موضوع کدینگ بوده و در خصوص آموزش فناوری اطلاعات است و ما نیز کار مطالعاتی را انجام می‌دهیم تا به آن ورود پیدا کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش یادآور شد:  این جشنواره دو سال است که در روسیه برگزار می‌شود و ما نیز اعلام آمادگی کردیم تا دانش‌آموزان ایرانی نیز در مرحله نهایی آن شرکت کنند.

معاون با بیان اینکه در حوزه برنامه‌نویسی و روبوکاپ دارای تجربه طولانی هستیم،گفت: هر ساله رتبه یک تا 3 دانش‌آموزی و دانشجویی را در دنیا کسب کرده و  می‌توانیم منتخبان کشور روسیه را در این رقابت‌ها شرکت دهیم.

وی یادآور شد: کنفرانسی در حوزه فناوری اطلاعات قرار است در روسیه برگزار شود که ما نیز امکان اعزام همکاران خود را برای تبادل تجربیات بین دو کشور به این برنامه داریم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار