دبیر جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد از تولید محتوا برای بهبود فرآیند یادگیری متناسب با نیاز دانش‌آموزان خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بدیعی دبیر هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی رشد در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور محی‌الدین بهرام محمدیان رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش، محمود مهر محمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان، حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، محمد فاضل مدیر کل دفتر وزارتی آموزش و پرورش، صبح امروز در مدرسه دارالفنون برگزار شد؛ با بیان اینکه این برنامه با هدف توسعه فرهنگ محتوای الکترونیکی و استفاده از فناوری اطلاعات و یادگیری برگزار شده، گفت: زمینه مناسبی برای شناسایی و پرورش توانمندی‌های معلمان، دانش آموزان، دانشجو معلمان و مدرسان در تولید رسانه‌های الکترونیکی یادگیری ایجاد شده است. 

وی زمینه سازی برای مشارکت فعال معلمان و مربیان در تولید منابع متنوع یادگیری را از دیگر اهداف این جشنواره برشمرد و عنوان کرد: این برنامه در دو مرحله استانی و کشوری برگزار شده است. 

بدیعی با اشاره به اینکه گروه‌های شرکت کننده در جشنواره شامل دانش آموزان تمامی مقاطع تحصیلی، معلمان و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان بوده‌اند، یادآور شد:‌ قریب به 700 دانشجو معلم که در آینده‌ای نزدیک به حرفه معلمی مشغول می‌شود در این برنامه شرکت کرده‌اند که از نکات مثبت به شمار می‌رود. 

وی افزود‌: با توجه به تغییراتی که در کتاب‌های درسی ایجاد شده و رویکرد حل مسئله به وضوح در آن مشاهده می‌شود تولید رسانه‌های الکترونیکی از اهمیت بسزایی برخوردار است. 

دبیر جشنواره در خصوص نحوه شرکت متقاضیان گفت: افراد با مراجعه به سایت رشد ثبت نام و نسبت به ارسال آثار اقدام کنند. 

وی یادآور شد: 90 هزار و 289 اثر به بخش داوری مرحله استانی راه پیدا کرده و ارزیابی‌های لازم برای تطبیق با استانداردها در دستور کار قرار گرفتند که در مرحله کشوری جشنواره 5  بخش نرم‌افزارهای آموزشی،‌ نرم‌افزارهای پرورش قرآنی، تربیت بدنی و تندرستی است. 

وی بیان کرد: برگزیدگان در مراسم امروز از تمامی گروه‌های شرکت کننده مورد تجلیل قرار می‌گیرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.