فرمانده انتظامی استان از دستگيری مامور پليس قلابی در حوزه استحفاظی شهرستان کنگاور خبر داد .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگيری مامور پليس قلابی در حوزه استحفاظی شهرستان کنگاور خبر داد و گفت: متهم با لباس انتظامی و اسلحه قلابی از چندين شهروند اخاذی کرده است.

سردار منوچهر امان‌اللهی گفت: ماموران انتظامی شهرستان کنگاور حين گشت زنی، متوجه شدند يک مامور پليس پس از خريد از يک مغازه، بدون اينکه پولی پرداخت کند با يک دستگاه خودوری پرايد از محل متواری می‌شود، لذا با خودروی گشت فرد مظنون را تعقيب می‌کنند، اما وی موفق به فرار می شود.

وی افزود: بر اساس استعلام پلاک خودرو مشخص شد که سواری پرايد در تهران به سرقت رفته و طبق اظهارات صاحب مغازه، اين شخص مبالغی کارت شارژ تلفن همراه خريداری کرده و به اين بهانه که کيف پولش داخل ماشين جا مانده و تا چند دقيقه ديگر با پول برمی‌گردد، سوار ماشين شده و فرار کرده است.

مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه تصریح کرد: شماره پلاک خودرو به تمامی واحدهای گشت انتظامی کنگاور اعلام شد و پس از حدود 14 ساعت خودرو در يکی از خيابان‌های فرعی رويت و مورد تعقيب قرار گرفت، اما متهم متوجه حضور پليس شده و با ترک خودرو، اقدام به فرار کرد و وارد يک منزل مسکونی شد و قصد داشت از طريق پشت بام منازل از ديد پليس خارج شود.

امان‌اللهی با بيان اينکه همکاری به موقع مردم با عوامل انتظامی منجر به دستگيری متهم شد، گفت: مامور قلابی که لباس انتظامی نيز به تن داشت، در بازجویی‌های خود اعتراف کرد که به دليل اعتياد به مخدر شيشه، اقدام به اخاذی از شهروندان کنگاوری کرده است.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: متهم 28 ساله، متاهل بوده و پيش از اين هيچگونه سابقه کيفری نداشته است، همچنين منزل وی در تهران بوده و پس از سرقت يک دستگاه پرايد، جهت اخاذی و تامين موادمخدر به شهرستان کنگاور آمده است.

وی خاطرنشان کرد: مامور قلابی تا امروز هشت شاکی دارد و هنوز مشخص نيست که آيا در ساير استان‌های کشور نيز با همين روش اقدام به اخاذی کرده، يا خير.

امان‌اللهی با اشاره به اينکه از اين فرد يک قبضه اسلحه کلت پلاستيکی، دستبند و مقاديری مواد مخدر کشف شده است، گفت: بر اساس گفته‌های مالباختگان، متهم از گوشت مرغ تا مخدر شيشه به بهانه ترخيص خودرو از پارکينگ پليس، همراه نداشتن پول و ... اخاذی کرده است.

وی يادآور شد: مامور قلابی به همدستی با يکی از خرده فروشان موادمخدر اعتراف کرده که از طريق وی برخی از طعمه‌ها را به دام انداخته و مواد مخدر مصرفی خود را تأمين کرده است.

مقام ارشد انتظامی استان کرمانشاه با بيان اينکه متهمان به مراجع قضایی معرفی شده‌اند، از شهروندان خواست چنانچه مورد اخاذی اين مامور قلابی پليس قرار گرفته‌اند، در صورت داشتن شکايت به پليس آگاهی مراجعه کنند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.