هجدهمین مانور زلزله همزمان با سراسر کشور در مدارس استان کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ این مانور با هدف ایجاد آمادگی در دانش آموزان جهت کاهش آسیب های ناشی از زلزله، امروز( 15 آذر) به صورت نمادین در دبیرستان شاهد ام‌البنین شهر کرمانشاه برگزار شد.

رئیس سازمان دانش آموزی کرمانشاه،گفت: هدف از برگزاری این مانور ایجاد آمادگی در دانش آموزان برای مواجهه با مخاطرات احتمالی است.
سید یحیی میرعباسی با تاکید بر قرار گرفتن کشور بر روی گسل‌ زلزله، ادامه داد: این مهم لزوم برگزاری مانورهای اینچنینی جهت بالا بردن سطح توان افراد برای مواقع بحرانی را نشان می‌دهد.
وی اظهار کرد: برگزاری مانور زلزله سبب خواهد شد تا افراد حین بروز خطر توان مقابله با حوادث را داشته و بتوانند در نجات جان خود و سایرین موثر باشند.
رئیس سازمان دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه ادامه داد: تلاش ما این است دانش آموزان هم نسبت به ایمنی خود در محیط خانه و مدرسه آمادگی لازم را داشته باشد و هم بتواند نقشی موثر را در جامعه ایفا کند.

میر عباسی با اشاره‌ به اینکه راس ساعت 10 صبح امروز(15 آذر) زنگ زلزله در تمامی مدارس استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور به صدا درآمد، گفت: دانش آموزان و فرهنگیان هم زمان با نواخته شدن صدای زنگ زلزله در نقاط امن کلاس‌های درس و سایر نقاط مدارس پناه گرفته و به مصدومین نمادین نیز خدمات رسانی لازم ارائه شد.

نحوه پناهگیری، خروج اضطراری و کمک رسانی به دانش‌آموزانی که آسیب دیده‌اند از برنامه‌های مانور زلزله در استان کرمانشاه بود.

شعار مانور زلزله امسال "مدرسه ایمن، جامعه تاب آور" اعلام شده است.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، مانور ، زلزله ، مدارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.