46کیلوگرم کلاله زعفران در شهرستان دهاقان برداشت شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رییس اداره جهاد کشاورزی شهرستان دهاقان با اشاره به اینکه كشت گياه زعفران به لحاظ اینکه گياهي مقاوم به خشكي است، گفت : اين مديريت با برگزاري كلاس هاي آموزشي، ترويجي سبب ترغيب كشاورزان به افزايش سطح اين گياه تا 5/12 هكتار شده است كه عمده كشت آن نيز در شهر گلشن است .

امیر صفر پور با بیان اینکه در سال زراعي جاري بيش از 46 كيلوگرم زعفران از مزارع اين شهرستان برداشت شده است، افزود: برداشت اين گياه از اواسط آبانماه آغاز و تا چند روز دیگر نیز ادامه دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان نیزگفت : برداشت نخستین محصول زعفران در این واحد آموزشی آغاز شد .

احمدرضا یلمه ها، اظهار کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان، به منظور ایجاد تنوع درمنابع درآمدی خود و در راستای تحقق اهداف علمی و اقتصادی، از سال گذشته اقدام به ایجاد مزرعه یک هکتاری کاشت زعفران کرد که اولین محصول آن برداشت و راهی بازار مصرف شد.

وی با توجه به اینکه احداث مزرعه تحقیقاتی زعفران پیرو تأکیدات مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر بوده، اذعان داشت: یک هکتار از اراضی بایر و بلااستفاده واحد به زیر کشت طلای سرخ رفت که پس از برداشت و بسته‌بندی، راهی بازار داخل و خارج خواهد شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان با بیان اینکه بررسی‌ها و مطالعات حاکی از آن است که زعفران در مناطقی همچون شهرستان دهاقان که دارای زمستا‌ن‌های ملایم و تابستان‌های گرم و خشک است به خوبی می‌روید، گفت: این گیاه مقابل سرما مقاوم و دوران رشد آن در فصل پاییز و زمستان و اوایل بهار است که همه مراحل رشد آن با آب و هوای شهرستان دهاقان مطابقت دارد، از طرفی نیاز کم گیاه زعفران به آب، نگرانی‌های کمبود آب را مرتفع کرده است.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار