رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به برگزاری مجمع روسای انستیتو پاستور جهان در فرانسه از برتری ایران در طراحی مدل های جدید تحقیقاتی و ساخت دارو و واکسن خبر داد.

مصطفی قانعی رییس انستیتو پاستور ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به برگزاری بزرگترین مجمع روئسای انستیتو پاستور های جهان در فرانسه که روز گذشته به کار خود خاتمه داد، اظهار داشت: در این اجلاس همه تصمیمات نهایی برای نحوه ادامه فعالیت های 162 انستیتو پاستور جهان اتخاذ شد و بابرسی عملکرد و تعاملات بین المللی، پاستور ایران به عنوان برترین مجموعه در میان سایر انستیتو های جهان انتخاب شد.

وی با بیان اینکه  ایران از نظر طراحی مدل های جدید تعاملات و انتخاب مضوعات تحقیقاتی و موفقیت در ایجاد همکاری و مشارکتهای پایاپای جهانی هم اکنون برترین رتبه را در این زمینه کسب کرده، گفت: در طول فعالیت انستیتو پاستور های جهان همکاری، تعامل و مشارکت 4 یا 5 کشور مختلف در تولید و ساخت داروهای نوترکیب حیاتی و واکسن آن با مشارکت در سود حاصله بی سابقه بوده است.

قانعی تصریح کرد: به همین منظور ایران با ایجاد تعاملات و امضای تفاهم نامه های همکاری و توافقنامه های بین المللی در میان کشورهای جهان اسلام و حتی انتخاب و پیشنهاد موضوع مورد همکاری، به جایگاه نخست همکاریهای بین المللی در جهان دست یافت.

رییس انستیتو پاستور ایران با اشاره به بزرگترین و استراتژیک ترین تفاهم و توافق های بین المللی خود با 4 انستیتو پاستور در سایر کشورها تاکید کرد: توافق و مشارکت در تحقیق، تولید و ساخت واکسن نوترکیب سل، داروی نوترکیب سالک، نسل جدید سرمهای ضد مار و عقرب گزیدگی و توافق بر سر تولید واکسن نوترکیب مالاریا و مشارکت در توسعه فناوریهای نوین و همچنین طراحی برنامه تحقیقاتی مشترک در خصوص حشرات بیماری زا، محورهای اساسی موفقیت ایران را در عرصه تعاملات بین المللی و برون مرزی در جهان در بر می گیرد.

قانعی اظهار داشت: با تصویب تصمیمات جدید مجمع روئسای پاستور های جهان، مدل تعاملات بین المللی انستیتو پاستور ایران الگوی افزایش تعاملات برای سایر همنوعان جهانی خود شد 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار