معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان از رویکرد تربیت معلم پژوهنده در این دانشگاه وبرگزاری جشنواره نوآوری های علمی- پژوهشی خبر داد.

رضا ساکی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه این دانشگاه به عنوان متولی امر تعلیم و تربیت شناخته می شود، عنوان کرد: یک از پیچیده ترین موارد در آموزش عالی نیز همین امر بوده بنابراین نیاز به پژوهش در این حوزه افزایش می یابد.
 
وی ادامه داد: در حوزه تعلیم و تربیت نیاز به دانش های جدید داریم تا به این طریق شناخت بیشتری از تربیت معلم داشته باشیم و به تبع آن معلمان بهتری پرورش دهیم.
 
ساکی با اشاره به اینکه به طور سنتی وضعیت علمی و پژوهشی در ایران چندان قوی نیست، اظهار داشت: این مساله برای تولید دانش آسیب رسان بوده که در این راستا دانشگاه فرهنگیان اقداماتی در جهت بهبود آن در دستور کار قرار داده است.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان گفت: یکی از برنامه های اساسی رویکرد معلم پژوهنده  در مدرسه بوده که موجب شده تا معمانی پژوهشگر پرورش می یابند و این آموزه ها را به دانش آموزان انتقال دهند.
 
وی از اجرای این رویکرد در واحدهای درسی و برنامه های رسمی و غیر رسمی دانشگاه فرهنگیان خبر داد و اظهار داشت: اولین دوره جشنواره نوآوری های علمی- پژوهشی به مناسبت هفته پژوهش سوم و چهارم دی‌ماه در یزد برگزار می شود.
 
ساکی افزود: علاوه بر این این جشنواره، انتخاب کتاب برتر، پژوهشگران برتراعضای هیئت علمی و دانشجویان و طرح پژوهشی برتر در این هفته انجام می شود.
 
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: با توجه به اینکه امسال اولین دوره خروجی های دانشگاه فرهنگیان در دو گروه دانش آموختگان دوره چهارساله و ماده 28، در کلاس های درس حضور پیدا کردند فراخوانی برای ارزیابی عملکرد دو گروه دانش آموختگان دانشگاه در حرفه معلمی اعلام کردیم تا چگونگی عملکرد این دوگروه بررسی شود.
 
وی یادآور شد: اقدامات پژوهشی جز برنامه های روال دانشگاه فرهنگیان بود و با توجه به کیفیت طرح گرنت های پژوهشی در اختیار پژوهشگران قرار می گیرد و حتی چنانچه شرایط لازم برای این افراد فراهم باشد امکان بهره مندی از فرصت های مطالعاتی نیز در اختیار آنها قرار می گیرد.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار