تاکنون 87 بیمار مبتلا به ایدز در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از شناسایی 87 بیمار مبتلا به ویروس اچ آی وی در استان خبر داد و گفت: 30 نفر از این مبتلایان تحت درمان هستند.

عبدالمجید فدایی گفت: از کل بیماران شناسایی شده در استان، 20 درصد زن و 80 درصد مرد می باشد.

وی با بیان اینکه 30 نفر از مبتلایان شناسایی شده به این بیماری در شهرکرد، 29 نفر در فارسان و مابقی در سایر نقاط می باشد افزود: در شهرستان کوهرنگ نیز تا کنون بیمار مبتلا به ایدز گزارش نشده است.

فدایی ادامه داد: از مجموع 87 بیمار شناسایی شده در استان، 43 مورد از طریق رابطه جنسی، 24 مورد به دلیل اعتیاد تزریقی و مابقی به دلایل نامشخص به ایدز مبتلا گردیده اند.

وی گفت: بر اساس میانگین جهانی پیش بینی می شود بین 80 تا 90 هزار نفر در کشور و یک هزار و 500 نفر در استان مبتلا به ایدز باشند که بنابراین 35 درصد مجموع مبتلایان در کشور و 7 درصد در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه تاکنون 33 هزار نفر مبتلا به ایدز در کشور شناسایی شده اضافه کرد: این بیماری درمان قطعی ندارد و بهترین راه جلوگیری از گسترش آن، کنترل عوامل انتقال است.

فدایی ادامه داد: افزایش رو به رشد گسترش این بیماری بین زنان، نوجوانان و جوانان و افزایش آمار انتقال از راه های جنسی از چالش های پیش روی بهداشت جامعه می باشد.

وی افزود: تدوین برنامه راهبردی چهارم مشتمل بر 21 هدف با همکاری 14 سازمان از اقدامات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور برای کاهش بار ویروسی و انتقال این بیماری در جامعه است.

فدایی، راه اندازی مراکز تشخیص سریع ابتلا به ویروس اچ آی وی و تقویت زیرساخت های تشخیصی در سطح استان را از اقدامات مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری برای پیشگیری از گسترش بیماری ایذر بیان کرد.

ایدز نوعی بیماری است که توسط ویروس نقص ایمنی (
HIV) در دستگاه ایمنی بدن ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار