12 هزار بیمار دیابتی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد.

وجود 12 هزار بیمار دیابتی در چهارمحال و بختیاری
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال وبختیاری با اعلام این خبر گفت: وجود 27 هزار بیمار مبتلا به دیابت در استان پیش بینی می شود.

عبدالمجید فدایی افزود: امسال نیز با انجام فاکتورهای سلامتی بر روی 360 هزار نفر بالای 30 سال در چهارمحال و بختیاری  800 بیمار مبتلا به دیابت شناسایی گردید.

وی با بیان این که در گذشته بیماری های غیرواگیردار چندان مورد توجه حوزه سلامت نبود ادامه داد: سند بیماری های غیرواگیر در حال تدوین، و برش استانی این سند برای چهارمحال و بختیاری تنظیم شده است.

فدایی اضافه کرد: در این سند 10 ساله 13هدف بین المللی و ملی مدنظر است که کنترل مبتلایان به دیابت یکی از این موارد می باشد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری راه اندازی نظام «ان سی دی» شامل شناسایی بیماران مبتلا به دیابت، فشارخون، سرطان ها، بیماری های ریوی و تنفسی و بیماری های روانی را از دیگر اقدام های مرکز بهداشت استان برشمرد و گفت: در این راستا از اوایل دی ماه امسال سلامت جمعیت بالای 20 سال استان پایش می شود.

فدایی افزود: پرسش، تن سنجی و انجام آزمایش های بیوشیمیایی از اقداماتی است که در نظام «ان سی دی» برای شناسایی بیماران صورت می گیرد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار