معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: طی امضای تفاهمنامه با نداجا, دوره های دکتری به صورت پژوهشی برای نیروی دریایی برگزار خواهد شد.

اولیایی معاون پژوهشی دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص امضای تفاهم نامه این دانشگاه با نیروی راهبردی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: طی یک سال گذشته رابطه تنگاتنگی بین این دانشگاه و نداجا برقرار شده و تعاملاتی نیز صورت گرفته است. 

وی افزود: در یکسال گذشته اساتید ما تحقیقات میدانی و بازدیدهایی از ناوشکن های مختلف اعم از جماران و سهند انجام داده اند و در حوزه هایی که نیروی دریایی نیاز به همکاری داشته شناسایی کرده اند..

اولیایی ادامه داد: متقابلا نیروی راهبردی دریایی نیز از تجهیزات دانشگاه بازدید کرده و در طی این بازدید امکانات و توانمندی های اعضای هیئت علمی و اساتید شناسایی شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی گفت: طی نشست های فراوان و تبادل نظرات و برنامه هایی که داشتیم تفاهم نامه ای در زمینه های پژوهشی، علمی، فرهنگی و آموزشی تدوین کرده ایم.

وی درخصوص اقداماتی که قرار است پس از امضای تفاهمنامه بین دو سازمان صورت گیرد، بیان کرد: بنا بر توافقات مطرح شده در این تفاهم نامه قرار است در حوزه سواحل مکران از پتانسیل اعضای هیات علمی دانشگاه شهید رجایی استفاده شود زیرا با توجه به رهنمودها و تاکیدات مقام معظم رهبری بر تمرکز ویژه نیروها به این منطقه محروم، دانشگاه سهمی داشته باشد.

اولیایی ادامه داد: درخصوص تعمیر و نگهداری تجهیزات مانند ناوشکن های نیروی دریایی، تاسیسات و برخی سازه ها نیز چند پروژه از سوی نیروی دریایی به ما محول شده که پس از امضای تفاهمنامه پروژه های بیشتری به این دانشگاه سپرده می شود. 

وی افزود: در قالب این تفاهم نامه برای نیروی دریایی آموزش های مجازی نیز در نظر گرفته شده و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری به صورت پژوهش محوری از نیروی دریایی در این دانشگاه مکان پذیر است.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی در پایان تصریح کرد: طبق رایزنی های انجام شده اواخر آذر ماه این تفاهم نامه به امضای امیر دریادار سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش و عظمتی رئیس دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی خواهد رسید و بلافاصله پس از امضا اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار