رئیس سازمان جهادکشاورزی قم ازاجرای آبیاری قطره‌ای در 6.5 هکتار از اراضی کشاورزی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛طلایی،رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان با بیان این که طی دو سال گذشته آبیاری نوین و قطره‌ای در 6 هزار و 500 هکتار مساحت برای زمین‌های 670 کشاورز اجرا شده که با این سیستم هزینه زیادی به کشاورزان تحمیل نشده است.

محمدرضا طلایی خاطرنشان کرد: کمبود آب یکی از چالش‌های اصلی قم است که تاکنون برنامه‌های مختلف برای رفع این مشکل در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌های استانی برای رفع مشکل کم‌آبی به‌علت شرایط آب و هوایی نتیجه‌بخش نبوده است، اضافه کرد: طی دو سال گذشته آبیاری نوین و قطره‌ای در 6 هزار و 500 هکتار مساحت برای زمین‌های 670 کشاورز اجرا شده که با این سیستم هزینه زیادی به کشاورزان تحمیل نشده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم افزود: تاکنون کارشناسان 25 حلقه چاه را شناسایی کرده‌اند که برای تعادل‌بخشی باید از گردونه خارج شوند و هزینه آنها به حساب کشاورزان واریز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییر الگوی کشت یکی از اولویت‌های مورد نیاز کشور است، عنوان کرد: تاکنون هیچ استانی نتوانسته در این راستا همانند قم به پیشرفت برسد چرا که اجرای طرح‌های الگوی کشت بر مبنای افزایش درآمد کشاورزان برنامه‌ریزی می‌شود.

طلایی از کاشت هزار هکتار گل محمدی طی پنج سال آینده در استان قم خبر داد و گفت: وجود گیاهان دارویی خاص یکی از ظرفیت‌های استان است که کشاورزان باید به سمت استفاده از این ظرفیت سوق داده شوند.

وی با اشاره به اینکه طی یک ماه اخیر 70 درصد محصولات انار استان قم سرمازده شده است، مطرح کرد: برای جلوگیری از ضررهای کشت باغی باید محصولات مختلف در یک باغ کشت شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار