گرگان؛

جمع آوری ۴۵۵ هزار برگ سند از شهدا و ایثارگران در گلستان

۴۵۵ هزار برگ سند از شهدا و ایثارگران دفاع مقدس در گلستان جمع آوری شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان؛ دبیرکل نخستین اجلاسیه ملی ۴ هزار شهید گلستان صبح امروز در کنگره شهدای دانشجویی گلستان گفت: 55 هزار قطعه عکس، یک‌هزار و 100 ساعت فایل صوتی و 2 هزار و یک ساعت فایل تصویری از مناطق مختلف عملیاتی از طریق خانواده شهدا و ایثارگران گردآوری شده است.

سردار رحمت الله صادقی افزود: با توجه به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید در استان گلستان 117 کتاب را با عناوین مختلف از جمله داستان، شعر، خاطرات تالیف شده که از این میزان بیش از 100 مورد در باره زندگینامه شهدا و امیران و سرداران شهید بوده است.

وی ادامه داد: 42 هزار و 240 ایثارگر دوران دفاع مقدس در استان گلستان وجود دارد که از این تعداد 4 هزار شهید، 13 هزار و 129 جانباز و یک هزار و 171 آزاده هستند.

صادقی اضافه کرد: 42 طرح پژوهشی در حوزه نشر ارزشهای دفاع مقدس در گلستان و 64 پایاننامه و پژوهش دانشگاهی با عنوان ادبیات پایداری در حوزه دانشگاهها حاصل شده است.

وی گفت: روز دانشجو در استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و اجلاسیه ملی 4 هزار شهید استان گلستان برابر شده و وی یکی از برشهای اجلاسیه 4 هزار شهید استان گلستان کنگره دانشجویی است.

صادقی تاکید کرد: دانشجویان افسران عرصه جنگ نرم هستند و همه ظرفیتهای جغرافیای استانی و مخاطب انسانی استان در این برنامهها دیده شده است.

گلستانیها 11 هزار یگان رزمی را در دوران دفاع مقدس تامین کردند و از این تعداد 4 هزار نفر به فیض شهادت نائل آمدند.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار