سرهنگ جهانشیری با تبریك روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان مشهد، تربیت دانش آموزان به دست فرهنگیان را پایه گذار اخلاق سایبری دانست.

فرهنگیان پایه گذار اخلاق سایبری هستندبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دانشگاه پردیس فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو میزبان نشست تخصصی با موضوع فرصت‌ها و تهدیدهای فضای سایبری بود، این نشست با حضور رئیس پلیس فتا خراسان‌رضوی در تاریخ سه شنبه 13 آذر 1395 در تالار 400 نفره ابن‌هیثم دانشگاه پردیس فرهنگیان مشهد برگزار گردید. 

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی در ابتدای این كارگاه آموزشی ضمن تبریك روز دانشجو و آرزوی موفقیت برای جمع 400 نفره حاضر‌، به مباحثی پیرامون اهمیت آشنایی دانشجویان با امکانات و تهدیدهای فضای سایبری اشاره کرد و گفت:  فضای سایبری فضایی فراجغرافیایی و فراملی است که امکانات و آزادی‌های آن می‌تواند امنیت افراد و جوامع را تهدید کند. از طرفی نیز اعمال محدودیت‌ها در آن نباید به گونه‌ای باشد که باعث از دست رفتن فرصت‌ها باشد. 

وی همچنین در ادامه این كارگاه آموزشی به نیاز مبرم جامعه به استفاده صحیح از امكانات موجود در فضای سایبری اشاره كرد و افزود:  بیشترین توجه خود را معطوف پایبندی به اخلاق سایبری به ویژه در جوامع دانشجویی كه در توسعه فرهنگ جامعه سهم بسزایی دارند‌، باید داشته باشیم. سرهنگ جهانشیری با تشریح تعدادی از پرونده‌های سایبری اخیر و مصادیق عینی در حوزه دانشجویی و آشنایی برخی دانشجویان با قوانین جرایم رایانه‌ای مطالبی را با حفظ حریم خصوصی افراد بیان کرد كه مورد توجه جمع حاضر قرار گرفت. 

این مقام انتظامی با اشاره به اینكه یكی از ظرفیت‌های مهم و قابل توجه در امر آگاه‌سازی و ارتقاء سطح فرهنگ سایبری جامعه وجود دانشجویان دانشگاه فرهنگیان می‌باشد، افزود: این قشر فرهیخته ضمن كسب مهارت لازم در حوزه فضای سایبری، با آموزش فرزندان و دانش آموزان این مرز و بوم می‌توانند پایه گذار" اخلاق شهروند سایبری" در سطح جامعه باشند و از آسیب‌های فضای سایبری اقدامی پیشگیرانه داشته باشیم. 

در پایان دکتر حسن نصیری جامی ریاست دانشگاه فرهنگیان مشهد ضمن تشکر از تلاش‌ها و همکاری‌های نیروی انتظامی استان و به خصوص پلیس فتا، تندیس این دانشگاه را به رسم یادبود به رئیس پلیس فتا در استان  خراسان رضوی اهدا نمود. 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار