حضرت آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به عملکرد پلیس فتا در خصوص برخورد با جرایم سایبری، بر لزوم راه‌اندازی و تقویت شبکه ملی مجازی تاکید کرد.

لزوم راه‌اندازی و تقویت شبکه ملی مجازیبه گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حضرت آیت‌الله " مکارم شیرازی" در جمع برخی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بایستی یک شبکه ملی قوی در حوزه فضای مجازی که جوابگوی نیازهای مشروع است در اختیار مخاطبان بگذاریم تا مشکلات رفع شود، اظهار کرد : متاسفانه در شرایط امروزی در فضای مجازی ، شبهات دینی ،توهین به تمام مقدسات و مسائل مربوط به انحرافات جنسی و ... مشاهده می‌شود که در این رابطه با وزیر ارتباطات و دیگران صحبت‌هایی داشتم و قول‌هایی در این زمینه داده شد.

این مرجع عالی قدر به موفقیت پلیس فتا در خصوص برخورد با جرایم سایبری اشاره و بیان کرد : این به تنهایی کافی نیست و در واقع درمان درد فضای مجازی، راه‌ اندازی و تقویت شبکه ملی اطلاعات است و بایستی پهنه وسیع تلگرام و اینستاگرام را به این شبکه بدهند و در نهایت می توان یک شبکه ملی قوی که جوابگوی نیازهای مشروع است در اختیار مخاطبان گذاشت.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه فضای مجازی نیز می تواند بستر آموزش های خوبی هم باشد،خاطرنشان کرد: البته شبکه‌هایی مثل شبکه ولایت می‌تواند خلاءهایی را پر کند و باید کارهای مشابه انجام شود تا بتوان نیازها را برطرف کرد و با تدبیر جلوی بعضی از مفاسد را در این فضا گرفت که این امر نیازمند سرمایه‌گذاری است.
آیت الله مکارم شیرازی فرهنگ را اساس اصلاح جامعه عنوان و بیان کرد: بسیاری از مشکلات و پرونده‌هایی که در دستگاه قضا متراکم شده، غالباً از این فضا سرچشمه می‌گیرد و مشکل دنیای امروز، مشکل فرهنگی است.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر لزوم توجه به نحوه فعالیت رسانه‌ها گفت : اگر کار فرهنگی قوی در حوزه فضای مجازی، دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و رسانه‌ها مخصوصاً رسانه ملی بیشتر انجام شود، خیلی از مسائل اصلاح خواهد شد. 

منبع:پایگاه خبری پلیس
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.