گیلان میزبان جشنواره ملی آیات شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت : جشنواره ملی 566فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات از سری جشنواره های بین المللی آیات به میزبانی استان برگزار می شود.

فیروز فاضلی افزود: این اداره کل در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ و معارف قرآن و عترت(ع)،جشنواره یادشده را با موضوع قرآن و عترت با عنوان «جشنواره آیات» با همکاری دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می کند.

وی اشاعه و ترویج فرهنگ قرآن و عترت ، گسترش فعالیت های فرهنگی - هنری و مذهبی مرتبط با قرآن و سیره پاک ائمه‌ معصومین (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه قرآن و سیره، شخصیت و معارف اهل بیت(ع) و سبک زندگی و کمک به انتشار گسترده تر آن را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

فاضلی با اشاره به محورهای موضوعی جشنواره گفت: داستان های قرآن و عترت (ع)، اقتباس از داستان های قرآن کریم، زندگی و سیره پیامبر اسلام (ص) و دیگر پیامبران الهی از دیدگاه قرآن، زندگی و سیره معصومین (ع) و دیگر شخصیت های قرآنی، تمثیل های مرتبط با قرآن و عترت (ع) و مضامین و معارف دینی و قرآنی از موضوعات جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات است.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات در3 بخش فیلمنامه نویسی، نمایشنامه نویسی و بخش ویژه تصریح کرد: بخش ویژه این جشنواره با محور موضوعی طرح 1450 سوره مبارکه حدید برگزار می شود.

فاضلی با بیان اینکه قالب ارائه آثار باید در حوزه سینما (فیلمنامه های داستانی و مستند) و نمایش (متن نمایشنامه صحنه ای و خیابانی) باشد، افزود: علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سایت جشنواره به آدرس www.ayaategilan.ir مراجعه کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، آخرین مهلت ارسال آثار را پایان دی ماه امسال عنوان و اضافه کرد: مراسم اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان جشنواره ملی فیلم نامه نویسی و نمایشنامه نویسی آیات ، اسفندماه 95 در این استان برگزار می شود .


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.