دوچرخه سوارن حرفه ای برای رکاب زدن در فصل سرد سال باید نکاتی را به منظور آسیب کمتر بدن رعایت کنند تا به راحتی بتوانند در زمستان رکاب ها را زین کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ برخی از دوچرخه سواران حرفه ای در فصل های سرد سال دوچرخه های خود را جمع می کنند به انباری منتقل می کنند و تمرینات رکاب زدنشان کمتر می شود این دوچرخه سوارن سعی می کنند فعایت شان را در منزل و با دستگاه انجام دهند و فعالیتهای بدنسازی را افزایش می دهند اما برای رکاب زدن در فصل های سرد سال باید به چند مسئله دقت بیشتری کرد تا سلامتی را به خطر نیندازد و در آینده با مشکلات حاد جسمی مواجه نشویم.
 
یکی از مسائلی که در هوای سرد باید رعایت شود استفاده از پوشش مناسب و گرم برای رکاب زدن در وضعیت جوی نامناسب است همچنین برای بهتر دیده شدن در وضعیت جوی نامساعد رکابزنان باید از نوارهای شبرنگ بر روی پوشش خود استفاده کنند تا برای وسایل نقلیه دیگر قابل دید باشد.
 
همچنین استفاده از تایر های مناسب و عاج دار در زمستان موجب می شود که هنگام تمرین برف و گل و لای مسیرها بیش از حد به تایرهای دوچرخه نچسبد این تایر ها اگرچه در زمین خشک مانع از تند رفتن می شود اما در برف برای رکابزن مشکلی پیش نخواهد آورد.
رکاب زدن در هوای سرد زمستان ممکن است دلنشین باشد و علاوه بر آن از وجود حشراتی که به بدن رکابزنان حمله می کنند خبری نباشد اما مشکلات دیگری سلامتی بدن را تحت الشعاع قرار می دهد که خطرناک است و می توان به آبریزش بینی،حجم ادرار بیشتر،منقبض شدن راه های تنفسی و سینوزیت اشاره کرد.
 
در این خصوص با غلامرضا غفوریان پزشک فدراسیون دوچرخه سواری مصاحبه ای انجام دادیم که وی اظهار کرد:آب و هوای بارانی یکی از اجزای دوچرخه سواری محسوب می شود اما با توجه به امکاناتی که رکابزنان در اختیار دارند باید در هوای بارانی و برفی تا حد امکان خود را بپوشانند و هنگامی که در اثر فعالیت زیاد عرق می کنند طوری خود را در این هوا سرد کنند که به آهستگی دمای بدن پایین بیاید زیرا دمای بالای بدن و سرد شدن زود در وضعیت جوی نامساعد سبب سرما خوردگی و مشکلات دیگر می شود.
 
وی افزود: یکی از مشکلاتی که در دوچرخه سواران رایج است مشکلات سینوزیت است که معمولا در هوای سرد تشدید هم می شود اما اگر رکابزنان به این مسئله توجه کنند و مسائل پوشش دهی بدن را خوب رعایت کنند با این بیماری هم می توان مقابله کرد اگرچه اکثر دوچرخه سوارن این مشکل را دارند و راهکارهایی به دوچرخه سوارن می گوییم که رعایت کنند، غیر عملی است.
 
غفوریان درادامه تصریح کرد:در هر ورزشی آسیب دیدگی هایی در بدن به وجود می آید اگرچه نمی توان جلوی این معضل را گرفت اما می توان این آسیب ها را کم کرد در ورزش دوچرخه سواری جایی حساس تر از صورت وجود ندراد به این خاطر باید به آن توجه بیشتری شود.
 
پزشک فدراسیون دوچرخه سواری در خصوص آسیبی که سرما ممکن است به پا ها بزند خاطر نشان کرد:در زمستان اگر پاها را خوب بپوشانیم مشکلی پیش نمی آید و در معرض خطر قرار نمی گیرد تنها سینوزیت ها آسیب پذیر هستند و موجب سرما خوردگی می شود که باید به صورت پیاپی واکسن سرما خوردگی زده شود اگرچه خانه نشینی در پی دارد اما از بروز سرما خوردگی شدید جلوگیری می کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار