مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت 80 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد به عشایر استان در سال جاری خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید علی‌پور در نشست با اصحاب رسانه، اظهار کرد: 70 هزار نفر از جمعیت کهگیلویه و بویراحمد یعنی حدود 12 درصد کل جمعیت استان عشایری است.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه زندگی عشایر جزو فرهنگ‌های اصیل و غنی بازمانده از گذشتگان ما است، افزود: این فرهنگ اصیل باید حفظ و به نسل‌های آینده منتقل شود.

وی، تعصب، غیرت، مردانگی، ایمان، اعتقاد شجاعت را از مشخصه‌های بارز مردم عشایر عنوان کرد و بیان داشت: فرهنگ عشایری باید مورد توجه قرار گرفته و حمایت شود.

این مسؤول با اشاره به نقش موثر عشایر در تولید محصولات دامی و لبنی، گفت: مثلا عشایر در سال 7 هزار و 300 تن گوشت و 26 هزار تن شیر تولید و به بازار عرضه می‌کند.

علی‌پور، امور عشایر را برای خدمت‌رسانی به این قشر فعال جامعه تنها دانست و یادآور شد: جهت خدمات‌رسانی بهتر و مطلوب به جامعه عشایری نیازمند توجه و حمایت دیگر دستگاه‌ها هستیم.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، عشایر را قطب اصلی اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: تنها جامعه‌ای که هزینه کمتری نسبت به درآمدش دارد جامعه عشایری است.

وی تصریح کرد: جامعه عشایری استان با 85 هزار راس دام، سالانه 45 میلیون تومان درآمد و 39 میلیون تومان هزینه دارد.

این مسؤول با اشاره به اقدامات و خدماتی که در سال‌های اخیر در حوزه عشایر صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: حدود 80 میلیارد ریال تسهیلات با نرخ بهره چهار درصد در سال 95 به عشایر پرداخت شد.

علی‌پور، راه‌اندازی کارخانه خوراک دام و طیور، راه‌اندازی تعاونی‌های عشایری، بازسازی سیستم حمل و نقل، راه‌اندازی کارگاه‌های مختلف و اجرای طرح‌های مختلف آب‌رسانی را از جمله اقدامات انجام شده برای عشایر در دولت تدبیر و امید عنوان کرد.

مدیر کل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد، اجرای طرح زنجیره تولید در مناطق عشایری از دیگر طرح‌های مهم اجرایی در این مناطق عنوان کرد و بیان داشت: 34 هزار راس دام را در قالب این طرح پروار و روانه بازار کردیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.