مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: 600 هکتار از اراضی دیم مناطق عشایری استان آبی شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ مجید علی‌پور گفت: حدود 12 درصد از جمعیت استان در مناطق عشایری ساکن هستند.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به شرایط ویژه عشایر، افزود: مردم این مناطق با مشکلات زیادی روبرو هستند.

وی با بیان اینکه عشایر نقش موثری در تولید، توسعه و ارتقای اقتصاد دارند، بر توجه و رفع مشکلات آنها تاکید کرد.

این مسؤول، توجه و تلاش برای حل مشکلات مردم عشایر را تنها وظیفه امور عشایر ندانست و بیان داشت: رفع مشکلات این قشر نیازمند توجه و حمایت همه مسوولان و دستگاه‌ها است.

علی‌پور، عشایر را مردمی قانع، توانمند و دارای استعدادهای متعدد در حوزه‌های مختلف عنوان کرد و بیان داشت: اگر این مردم حمایت شوند می‌توان استعدادهای آنها را شناسایی و از آنها استفاده بهینه کرد.

مدیرکل امور عشایر کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به اقدامات انجام شده توسط امور عشایر در مناطق عشایری استان اشاره کرد و گفت: جاده‌سازی، آبرسانی و تبدیل اراضی دیم به آبی از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در این مناطق است.

وی از تبدیل 600 هکتار از اراضی دیم مناطق عشایری به آبی خبر داد و گفت: در نتیجه این اقدام 600 هکتار از اراضی دیم و بایر عرصه‌های عشایری تحت شبکه آبی قرار گرفت.

این مسؤول، خارج کردن سیستم عشایری از تک محصولی بودن را از دیگر اقدامات انجام شده برای این مردم بیان کرد و یادآور شد: با تلاش‌های انجام شده توانستیم مشاغلی مانند کشاورزی، پرورش طیور و زنبور عسل را در این مناطق توسعه داده و آنها را از تک محصولی بودن خارج کنیم.

علی‌پور، اجرا و توسعه طرح زنجیره تولید را از دیگر اقدامات شاخص امور عشایر در مناطق عشایری عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اجرای این طرح نیز بیش از 30 هزار راس دام را پروار و روانه بازار کردیم.

وی، توجه و خدمت به عشایر را ارزش دانست و تصریح کرد: علی رغم وجود مشکلات زیاد به خصوص عدم اعتبار کافی، تاکنون اقدامات زیادی در راستای تامین آرامش و رفع نیازهای عشایر استان انجام گرفته است.

علی‌پور، توجه و حمایت از عشایر را عاملی مهم جهت توسعه تولید و ارتقای اقتصاد بیان کرد و یادآور شد: امیدواریم با همکاری و توجه همه دستگاه‌ها و مسؤولان شاهد تامین امکانات در مناطق عشایری و کمک به ارتقای اقتصاد استان باشیم.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.