رکورد بی‌سابقه فقر در میان کارگران انگلیسی

اجاره‌های بالای مسکن و درآمدهای پایین در انگلیس باعث افزایش فقر در میان کارگران این کشور شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وبسایت روزنامه ایندیپندنت، نتایج پژوهش اندیشکده "بنیاد جوزف رونتری (جی آر اف)" نشان داد به دنبال بحران شدید مسکن در انگلیس که باعث افزایش ناامنی شده، تعداد کارگرانی که در این کشور در فقر زندگی می کنند به یک رکورد بی سابقه رسیده است. در واقع 3.8 میلیون کارگر انگلیسی (از هر هشت نفر یک نفر از آنها) در فقر زندگی می کند.

بر اساس نتایج این پژوهش، علت افزایش فقر در میان کارگران انگلیس دستمزد پایین آنهاست؛ اما افزایش قیمت اجاره های مسکن هم آنها را با مشکلات مالی بسیاری روبرو کرده است. در کل، 7.4 میلیون کارگر – که 2.6 میلیون آنها کودک هستند – با وجود اینکه همچنان مشغول به کارند، در فقر زندگی می کنند. 

بیش از نیمی از آنهایی که در انگلیس در فقر زندگی می کنند ساکن لندن و جنوب این کشور هستند. بر اساس داده های این پژوهش، میزان فقر در پایتخت انگلیس 27 درصد و از شهرهای دیگر بیشتر است. این رقم 6 درصد از میانگین فقر در انگلیس بالاتر است.

"هلن بارنارد"، تحلیلگر این اندیشکده گفت: اقتصاد انگلیس به خانواده های با درآمد پایین ضربه زده است. اقتصاد از سال 2010 تاکنون رشد داشته است؛ اما در این مدت، اجاره های بالا، درآمدهای پایین و کاهش مزایای کارگران باعث شده است بسیاری از خانواده ها فقیرتر شوند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار