معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به بالابودن تعداد طرح‌های نیمه تمام و مشکلات ناشی از تأمین اعتبار آنها گفت: واگذاری طرح‌های نیمه تمام اولویت دولت برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

 به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبال  در نشست شورای واگذاری طرح‌های نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد به بخش خصوصی گفت: در بودجه سال 96 با توجه به تأکید رئیس جمهوری واگذاری طرح‌های نیمه تمام به عنوان یک اولویت مورد توجه قرارگرفته است.

وی به ارزیابی استان‌ها درباره واگذاری طرح‌های نیمه تمام اشاره کرد و گفت: رتبه کهگیلویه و بویراحمد در وضعیت شکلی با توجه به برگزاری نشست‌های واگذاری مطلوب و در بخش محتوایی نیازمند تلاش بیشتری است.

نیک اقبال بدون ارائه آمار تصریح کرد: در بخش‌های گردشگری، آب و فاضلاب، ورزش و جوانان و میراث فرهنگی طرح‌های قابل واگذاری مشخص شده است که باید عملیاتی شدن فرایند واگذاری آنها شتاب داده شود.

وی به ناکافی بودن اعتبارات عمرانی و طولانی شدن روند کند ساخت برخی طرح‌ها که دچار فرسودگی و فرسایش قبل از بهره برداری شده‌اند اشاره کرد و گفت: باید با واگذاری این نوع طرح‌ها ضمن کاهش بار مالی دولت، کام مردم را از مزایا و خدمات بهره برداری آنها شیرین کرد.

وی بر تعیین تکلیف 2 طرح پیست اسکی و هتل ورزش یاسوج تأکید کرد.

در این نشست روند طرح‌های نیمه تمام از سوی دستگاه‌های ورزش جوانان، آبفای شهری. امور آب و میراث فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش 6 طرح اداره ورزش و جوانان برای جذب سرمایه گذار بخش خصوصی به فراخوان رفته است.

فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز 2 طرح ملی برای واگذاری به بخش خصوصی دارد.

چهار طرح میراث فرهنگی به فراخوان گذاشته شده و 6 طرح دیگر در مراحل آماده سازی است.

استان 700هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد 1800 طرح عمرانی نیمه تمام دارد.


انتهای پیام/د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.