نیمه کاره رها کردن پروژه، تخریب آسفالت جاده و حذف جداکننده یا گارد ریل در ورودی شهر یاسوج مشکلات زیادی برای مردم بوجود آورده است.

 به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بویراحمد گفت: نیمه کاره رها کردن پروژه، تخریب آسفالت جاده و حذف جداکننده یا گارد ریل و مطالبه گری پیمانکار کار نکرده مشکلات زیادی برای مردم و مسافران ایجاد کرده است.

جدا کردن گارد ریل های ورودی شهر یاسوج در منطقه سراب تاوه خطر تصادف در این منطقه را افزایش داده است.

در تابستان گذشته کار جداسازی گارد ریل های ورودی شهر یاسوج برای ایجاد فضای سبز آغاز شده و این پروژه از پاییز امسال نیمه کاره رها شده است.

مهران مسعودی تأکید کرد: طرح ساماندهی ورودی جنوبی شهر یاسوج در منطقه سراب تاوه از طرح‌های کوچک اما تأثیر گذار در شهرستان بویراحمد است که پیمانکار به دلایل واهی از ادامه کار امتناع کرده است.

وی گفت: ساماندهی، ساخت و ترمیم رفوژ میانی یا همان جداکننده لبه دار ورودی شهر یاسوج به عهده اداره کل راه و شهرسازی استان بوده که حد فاصل پلیس راه قدیم و جدید شهر یاسوج واقع شده است.


مسعودی بیان کرد: در جلسه‌ای با مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد فرصت زمانی کوتاه و قول پرداخت اعتبار به پیمانکار برای تکمیل کامل این طرح داده شد اما پیمانکار از ادامه کار امتناع می‌کند.


وی افزود: طرح احداث لبه گذاری و رفوژ میانی این نقطه از محور ورودی یاسوج با اعتباری افزون بر 2 میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی به کارفرمایی اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد صورت گرفت.

مسعودی تأکید کرد که پس از الحاق اداره راهداری به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مقرر شده بود که پیمانکار با ارائه صورت وضعیت به ذیحسابی و اخذ اسناد خزانه دولت برای تکمیل طرح، پول به وی پرداخت شود، از این کار هم خودداری می‌کند.


مهران مسعودی افزود: ایمن سازی، نصب انواع علائم هشدار دهنده اخباری، منظرآرایی، خط کشی معبر، ارتقای ایمنی بخشی از نیاز این محور بود در سال‌های قبل صورت گرفت ولی به علت رها کردن این طرح ساماندهی ورودی شهر یاسوج توسط پیمانکار، موارد انجام شده ایمنی تخریب شده است.


وی ادامه داد که بخشی از صورت نگرفتن تعهد اتمام این ور قانونی بر عهده پیمانکار است.طرح متوجه کارفرماست که در نحوه انتخاب پیمانکار کوتاهی کرده است.

روستای سراب تاوه در پنج کیلومتری جنوب شهر یاسوج قرار گرفته است.


انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.