10 هزار و 598 مرکز تولید ، توزیع و عرضه فراورده های خام دامی در آذربایجان غربی مورد بازدید واقع گردیده و موارد غیر بهداشتی ضبط و تشکیل پرونده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی به تشریح عملکرد اکیپهای نظارت بهداشتی در سطح آذربایجان غربی پرداخته و گفت: بازرسی بهداشتی فرآورده های خام دامی از وظایف سازمان دامپزشکی بوده و در همین راستا ، اکیپهای نظارت بهداشتی این اداره کل بصورت مستمر مشغول فعالیت در این زمینه هستند.

دکتر ناصر رجبی افزود ، در آبان ماه سالجاری تعداد 10 هزار و 598 مرکز تولید ، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی مورد بازدید واقع گردیده که در نهایت ، مقدار 5 هزارو 610 کیلو گرم فرآورده خام دامی ضبط و معدوم گردیده و 31 پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارسال گردید.

دکتر رجبی به عملکرد کشتارگاههای استان نیز اشاره نموده و گفت : در آبان ماه سالجاری بیش از 2 میلیون و 553 هزار قطعه مرغ در کشتارگاههای صنعتی طیور استان ذبح و پس از انجام بازرسی های بهداشتی و بسته بندی ، روانه بازارهای مصرف گردیده است.همچنین در این مدت ، بیش از 10 هزارو 188 راس گوسفند و بز و 5 هزار و 140 راس گاو و گاومیش و همچنین 10 قطعه شترمرغ با نظارت این اداره کل کشتار و بازرسی گردیده است.

وی در پایان از مردم استان درخواست نمود در صورت وجود هرگونه شکایتی در خصوص فراورده های خام دامی ، مراتب را به شبکه های دامپزشکی اطلاع داده و یا در تمامی شهرستانهای استان ، با شماره تلفن 1512 تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.