وزیرآموزش وپرورش افغانستان اعلام کرد که به علت ناامنی ها بیش از یک هزار مدرسه در سراسر این کشور مسدود شده و تلاش برای گشایش شماری از این مدارس آغاز شده است.

ناامنی ها موجب بسته شدن بیش از یک هزار مدرسه در افغانستان شده است
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اسدالله حنیف بلخی روز چهارشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه کمک 4.4 میلیون دلاری عربستان سعودی به این وزارتخانه گفت که 23 مدرسه ازیک هزارو 6 مدرسه بسته شده، در هفته گذشته در «یمگان» استان «بدخشان بازگشایی شدند.

وی گفت که در این مدارس اکنون 7 هزارو 883 دانش آموز تحصیل می کنند.

دراین برنامه«حنیف بلخی» وزیر اموزش و پرورش افغانستان و «مسفرعبدالرحمان آل غاصب» سفیر عربستان در افغانستان تفاهم نامه کمک 4.4 میلیون دلاری را برای آموزش زبان عربی و آموزش رایانه امضا کردند.

بلخی گفت که این پول در استان های کابل، «ننگرهار»، «قندهار»، «هرات» و «بلخ» برای آموزش 10 هزارو 700 نفر از جمله دانش آموزان و آموزگاران برای آموزش زبان عربی و رایانه هزینه خواهد شد.

سفیرعربستان سعودی نیزدراین مراسم گفت که عربستان در سال 2016 حدود 5.5 میلیون دلار را به وزارت بهداشت برای تهیه تجهیزات پزشکی دیگر کمک کرد و نیز برای تعداد مساجد افغانستان فرش خریداری کرده است.

عبدالرحمان آل غاصب از گسترش روابط افغانستان و عربستان در سال 2016 ابراز خرسندی کرد و گفت که مقامات بلند پایه دو کشور امسال از کابل و ریاض دیدن کرده و به همکاری های دو کشور تاکید کرده اند.

وی درپاسخ به سوال خبرنگاران مبنی برسیاست دوگانه عربستان در قبال دولت و گروه طالبان گفت: سیاست عربستان در قبال طالبان روشن است ودولت عربستان بصورت واضح از گروه طالبان خواسته است که با تروریست ها قطع رابطه کرده و سلاح های خود را به زمین بگذارند و با دولت از راه گفت وگو به توافق برسند.

سفیر عربستان تاکید کرد که کشورش در صورت توان از هیچ همکاری با دولت افغانستان دریغ نخواهد کرد و از رسانه های افغانستان نیز خواست که در صورت منتشر شدن گزارش های مخرب کننده به رسانه های غربی باور نکنند و برای گرفتن اطلاعات درست با سفارت عربستان در کابل در تماس باشند.

ایرنا نوشت: روز گذشته نیز رسانه های افغانستان از قرض 500 میلیون دلاری عربستان به پروژه گاز «تاپی» (انتقال گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند) خبر داده بودند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار