رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: اگر موضوع مهاجرت به‌ درستی مدیریت نشود، به بحرانی بزرگ تبدیل می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی شیراز گفت: استفاده از ظرفیت های معدنی و گردشگری استان بهترین راه برای رفع بحران بیکاری و کاهش مشکلات خشکسالی بر اقتصاد فارس است.
وی با بیان اینکه بزرگترین مشکل امروز اقتصادی و اجتماعی در استان فارس مهاجرت ماهیانه حدود 10 هزار نفر از روستاها به سمت شهرها است، گفت: زمانیکه ما چنین میزان مهاجرت را شاهد هستیم چرخه اشتغال با مشکلات مواجه می شود.
رازقی با اشاره به اینکه است، افزود: اشتغال فراوانی بر روی موضوع کشاورزی در استان فارس وجود دارد به طور حتم خشکسالی های چند سال اخیر مشکلات ایجاد می کند.
وی تاکید کرد: اما باید با استفاده از دیگر توانمندی های استان فارس به فکر رفع مشکلات باشیم که در این راستا توسعه گردشگری و استفاده از ذخایر معدنی باید در اولویت قرار داشته باشد.
رازقی افزود: استان فارس در موضوع معادن دارای ظرفیت های بسیار بالایی است که باید با سرمایه گذاری مناسب و استفاده از حمایت های دولتی نسبت به رونق بخشی در این ظرفیت فعال شد.
رئیس اتاق بازرگانی شیراز تصریح کرد: به جز توسعه  صنعتی و معدنی هیچگونه راه ایجاد اشتغال مناسب در استان فارس برای مقابله با بحران خشکسالی و مهاجرت افراد از روستاها به شهر ها وجود ندارد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.