ایلام؛

سد سیمره میزبان پرندگان مهاجر

مسئول اداره حفاظت محیط زیست شهرستان بدره اعلام کرد: دریاچه سد سیمره با داشتن شرایط زیستی و آب و هوایی مناسب این روزها میزبان گونه های مختلف پرندگان مهاجری است که تا آغاز بهار در این محل زندگی می کنند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ بیژن هادی زاده گفت : گونه های متنوع پرندگان مهاجر همچون اردک، مرغابی، چنگر، خودکا و باکلان از جمله پرندگانی هستند که دریاچه سد سیمره را به عنوان زیستگاه زمستانی خود انتخاب کرده اند.

وی تاکید کرد : حضور این پرندگان مهاجر به یکی از پدیده های جذاب توریستی و زمینه ای برای جذب گردشگران در این دریاچه تبدیل شده است که با توجه به گستره فراوان و حاشیه مناسب آن می تواند زمینه ساز توسعه گردشگری و پیامدهای اقتصادی آن در این شهرستان باشد.

وی اظهار داشت : گشت مداوم و کنترل پیوسته برای مراقبت از این پرندگان و پیشگیری از شکار آنان توسط شکارچیان غیر مجاز حتی در روزهای تعطیل توسط تیم های محیط بانی انجام می شود.

هادی زاده با هشدار به شکارچیان غیرمجاز در خصوص اقدام برای شکار این پرندگان یادآور شد: با توجه به اهمیت حفظ محیط زیست لازم است از شکار این پرندگان پرهیز شود بنابراین در صورت مشاهده هرگونه تخلف، برخورد قانونی با شکارچیان بعمل می آید.

سد سیمره با گنجایش نهایی سه میلیارد و 200 میلیون مترمکعب از نظر میزان ذخیره آب دومین سد کشور و اولین سد حوزه غرب کشور است.









انتهای پیام/
برچسب ها: ایلام ، بدره ، سیمره ، پرنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.