مدیر کل کتابخانه های عمومی اعلام کرد: باید با فرهنگ سازی مناسب تعداد بیشتری خیران نیک اندیش به سمت این کار جذب شود.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛مراد جلیلیان گفت : انجمن خیران کتابخانه ساز این استان سال 92 با 9 عضو هیات مدیره تشکیل شد و در یک مرحله 40 میلیون ریال و به تازگی نیز 50 میلیون ریال وجه نقد از سوی یکی از این افراد به تجهیز و توسعه کتابخانه های عمومی استان ایلام اهدا شده است.

وی افزود: علاوه بر این مردم نیز به صورت خودجوش اهدا زمین و ساختمان برای احداث کتابخانه در این استان داشته اند ولی در مجموع میزان مشارکت های مردمی برای تجهیز و توسعه کتابخانه ها در این استان در حد مطلوب نیست.

جلیلیان تاکید کرد: مساله کتابخانه سازی و ضرورت احداث آن در بین افراد خیر بصورت مناسب نهادینه نشده و جایگاه مطلوبی ندارد و این کار نیازمند فرهنگ سازی از سوی رسانه های گروهی است.

وی با اشاره به محدود بودن اعتبارهای دولتی در حوزه ساخت و ساز فضاهای فرهنگی، خواستار مشارکت خیران برای ساخت، توسعه و تجهیز کتابخانه های عمومی به عنوان یکی از نیازهای مهم فرهنگی مردم شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی ایلام با اشاره به وجود 36 کتابخانه عمومی مشارکتی و نهادی در این استان گفت: این تعداد کتابخانه جوابگوی نیاز مردم نیست و باید تعداد این مراکز فرهنگی به 2 برابر افزایش یابد.











انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.