مدیر کل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح ملی ازدواج سالم و پایدار در کشور خبر داد.

طرح ملی ازدواج سالم و پایدار در کشور اجرا می شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، دکتر شهرام رفیعی فر در نشست کشوری" ازدواج سالم و نیاز سنجی سلامت جامعه "  که به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، گفت: این طرح به عنوان یک پویش ملی توسط معاونت های دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور اجرا می شود.
وی افزود: اجرای این طرح توسط کمیته اجرایی در هر استان انجام و روند اجرای مطلوب طرح مورد بررسی و برنامه های آن تنظیم می شود.
مدیر کل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در اجرای این طرح مباحث و کتابچه های آموزشی در زمینه ضرورت ازدواج با هدف تربیت سفیران سلامت دانشجویی به دانشجویان ارائه می شود و آموزش های ارائه شده به این گروه به سایر جوانان در بخش های مختلف جامعه منتقل می شود.
رفیعی فر افزود: محور کتابچه های آموزشی شامل ازدواج و تغذیه سالم، اعتیاد، مصرف دخانیات و عوارض ناشی از آن، ورزش، سلامت روانی، اچ.آی.وی و بیماری های آمیزشی است.
وی گفت: علاوه براین آموزشها، دانستنی های ازدواج سالم نیز در قالب محتواهای آموزشی جداگانه به دانشجویان ارائه می شود.
مدیر کل دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: برای ترویج و توسعه آگاهی ها و سلامت خانواده های ایرانی تربیت ۲۰ میلیون سفیر سلامت در سطح کشور لازم است.
رفیعی فر گفت: سفیران سلامت ضمن رعایت اصول بهداشتی و تامین سلامت خود این اصول را در زمینه های مختلف به دیگر اعضای خانواده آموزش می دهند و به این ترتیب سفیران سلامت، تندرستی تمام اعضای خانواده را در پیشگیری از ابتلا به بیماریهای واگیر و غیر واگیر تامین می کنند.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.