سناتورهای آمریکایی از رئیس جمهور منتخب این کشور خواستند موضع سختی در برابر روسیه اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ یک گروه 27 نفره از سناتورهای آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا روز پنج‌شنبه در نامه‌ای به دونالد ترامپ از وی خواستند به خاطر آنچه آنها «تصرف نظامی اراضی» در اوکراین خواندند موضع سختی در برابر روسیه اتخاذ کند.

این نامه را 12 سناتور از حزب جمهوری‌خواه آمریکا و 15 سناتور از حزب دمکرات این کشور امضا کردند که برخی از آنها افراد بانفوذی در سیاست خارجی در حزب جمهوریخواه هستند.

این نامه نخستین نشان از آن است که ممکن است این سناتورها نفوذ خود را در برخی مسایل بین‌المللی که در آن با کاخ سفید اختلاف نظر دارند اعمال کنند.

ترامپ در طول تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری خود گفت ممکن است موضع نرم‌تری در برابر روسیه اتخاذ کند.

در این نامه که ریچارد دوربین سناتور دمکرات و راب پورتمن، سناتور جمهوری‌خواه مبتکر آن بودند، آمده است «با توجه به تجاوز مستمر روسیه و امتناع مداوم آن از احترام به تمامیت ارضی اوکراین و حق پابرجای آن برای انتخاب سرنوشت خویش، ما نیز بار دیگر خواهان آن هستیم که آمریکا حمایت سیاسی، اقتصادی و نظامی خود را از اوکراین افزایش دهد.»

این دو نقر مشترکا ریاست گروه اوکراین را در سنای آمریکا برعهده دارند. این سناتورها در این نامه گفته‌اند معتقدند الحاق کریمه به روسیه نباید پذیرفته شود و آمریکا نباید تحریم‌های اعمال‌شده بر روسیه را به خاطر رفتارش در شرق اوکراین بردارد.

جان مک‌کین، رئیس کمیته خدمات نیروهای مسلح در سنا و لیندزی گراهام، رئیس کمیته فرعی تخصیص بودجه در سنا که بر وزارت امور خارجه نظارت دارد در میان امضاکنندگان این نامه هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار