اعضای ارشد کنگره آمریکا با طرح ادعای دخالت مسکو در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور و همچنین بحران‌های داخلی سوریه و اوکراین، خواستار افزایش فشارها به روسیه شدند.

تلاش قانونگذاران آمریکایی برای افزایش فشارها بر روسیهبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، قانون‌گذاران ارشد دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا از دولت این کشور خواسته‌اند تا به در برابر آنچه دخالت‌های روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور می‌خوانند و همچنین اقدامات مسکو در خصوص سوریه و اوکراین، واکنش نشان دهد. این در حالی است که "دونالد ترامپ،" رییس‌جمهوری منتخب آمریکا، خواستار احیای روابط با روسیه است. 

سناتور بن کاردین مدعی شد در حال بررسی طرحی به نام قانونی "جامع" به منظور پاسخ به اقدام‌های روسیه است که با منافع آمریکا در اروپا و سوریه مغایرت دارد. وی در ادامه اظهارات خود مدعی شد واکنش به حملات سایبری طی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که واشنگتن روسیه را مسئول آن می‌داند نیز بخشی از این قانون است.

این مقام آمریکایی در ادامه ادعاهای خود افزود: روسیه چالشی بسیار جدی برای آمریکا است. آن‌ها زورگو هستند.

کاردین در ادامه عنوان داشت: شما چه با جت جنگنده میگ به ما حمله کنید و چه با موس کامپیوتر، در هر صورت این حمله است و باید به آن پاسخ داده شود.

وی هم چنین مدعی شد: آنها (روسیه) به وضوح در حمله سایبری در انتخابات گذشته ما دست داشته‌اند.

سایر قانونگذاران آمریکایی نیز خواستار اقدام علیه روسیه شدند.

"هیلاری کلینتون،" کاندیدای شکست‌خورده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا طی کارزار انتخاباتی خود  از ترامپ به خاطر تمجید از پوتین به عنوان یک رهبر مقتدر و تقاضای بهبود رابطه با روسیه انتقاد کرده بود.

کاردین از ارائه جزییات بیشتر در خصوص این قانون خودداری کرد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه با استفاده از این قانون، تنها اعلام کرد: این قانونی جامع است.

انتهای پیام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار