معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از رشد دو برابری فعالیت کانونهای دانشجویی در دولت تدبیر و امید خبر داد.

رشد 2 برابری فعالیت کانون های دانشجویی در دولت فعلی/ افزایش مشارکت کانونها برای ششمین جشنواره ملی رویشبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛صبح امروز نشست خبری سيد ضيا هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقيقات و فناوري با محوريت " برنامه های ششمين جشنواره ملی رويش" برگزار شد.

هاشمی در این نشست بیان کرد: جشنواره ملی رویش برای عرضه آثار فرهنگی،هنری، اجتماعی، دینی و کانونهای فرهنگی دانشجویان تنظیم شده است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره رویش از فردا تا 24 آذرماه در دانشگاه امیرکبیر برگزار می شود، افزود: هرچند که بین برگزاری جشنواره چهارم و پنجم به دلیل کم توجهی وقفه ای طولانی رخ داد اما با آغاز کار ما در این دولت و اهتمام و توجه به فعالیتهای دانشجویان و کانونهای دانشجویی پنجمین جشنواره در شیراز و از فردا ششمین جشنوار در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه استقبال دانشجویان از جشنواره انگیزیه و اشتیاقی برای برگزاری مرتب جشنواره ها ایجاد می کند،اظهار داشت: از آنجاکه دانشگاه امیرکبیر ظرفیت و علاقمندی بسیاری نسبت به این جشنواره دارد برای دومین بار است که جشنواره رویش دراین دانشگاه برگزار می شود.

به گفته وی، در ششمین دوره جشنواره ملی رویش آثار و مشارکت کانونهای دانشجویی در مقایسه با دوره های های قبلی حدود 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: میزان فعالیت کانونهای دانشجویی در این دولت (از سه و نیم سال گذشته تاکنون) نزدیک به دو برابر شده است.

هاشمی عنوان کرد: در این دوره از جشنواره 114 دانشگاه ب ای عرضه آثار دانشجویان و کانونهای فرهنگی و هنری شرکت کردند و بیش از 11 هزار برنامه در سامانه ثبت شده است.

ویبا بیان اینکه در مرحله نهایی جشنواره بیش از یک هزار و 300 کانون فرهنگی شرکت دارند، اعلام کرد: بیش از 130 اثر در حوزه تئاتر، بیش از 100 فیلم کوتاه ومستند و انیمیشن از جمله برنامه های مختلفی است که در نمایشگاه به نمایش در خواهند آمد و نهایتا در 24 آذرماه همزمان با اختتامیه مراسم از برگزیدگان تقدیر و تجلیل می شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم درباره کانونهای فرهنگی اظهار داشت: در کل دانشگاههای کشور بیش از سه هزارو 100 کانون فرهنگی فعال داریم که به چهار دسته اجتماعی،فرهنگی،ادبی و هنری و دینی مذهبی تقسیم می شوند.

وی با اشاره به مهمترین محور فعالیت هرکدام از این دسته ها عنوان کرد: ایرانشناسی، گردشگری، آسیبهای اجتماعی،  کانون هلال احمر، خیریه برای کانونهای اجتماعی، مطالعات حوزه فرهنگی، کانونهای اندیشه، خبر و رسانه، کانونهای معطوف به کارآفرینی برای کانون فرهنگی، شعر و ادب و مطالعات وکتابخوانی برای کانون ادبی،  فیلم،عکس، هنرهای نمایشی و تجسمی برای کانونهای هنری و در نهایت قرآن و عترت، حجاب و عفاف، مهدویت و هییت های مذهبی برای کانونهای دینی مذهبی مهمترین محورها هستند.

هاشمی درباره هدف نهایی برگزاری جشنواره ملی رویش گفت: علاوه بر تقویت استعدادهای هنری، اجتماعی و غیره در سطح کشور، برگزاری جشنواره های این چنینی تشویقی است برای افزایش مشارکت دانشجویان.

وی با بیان اینکه وظیفه مسیولان اجرایی و مديريت فرهنگی فراهم سازی زمینه های لازم برای شکوفایی استعدادهای فرهنگی است، افزود:از آنجاکه مدیریت،نظارت و زمینه سازی یا همکاران و اجرای و شکوفایی استعدادها با دانشجویان است با این نگاه توانسته ایم رشد فعالیتها را شاهد باشیم.

به گفته وی، رشد میزان فعالیت کانونهای دانشجویی و مشارکت آنها باعث می شود تا دانشگاههایی بالنده تر از قبل را داشته باشیم.
هاشمی بیان کرد: در مراسم اختتامیه سه نفر از کارشناسان فعال این حوزه در دانشگاههای سراسرکشور بعنوان کارشناس برتر،3 نفر از همکاران بعنوان دبیران برگزیده شورای هماهنگی، سه اثر برگزیده در هرکدام از حوزه های هنری(تئاتر، فیلم، سرود، تواشی) و با توجه به مشارکت بیش از 82 دانشگاه در بخش نمایشگاهی 5غرفه برتر را معرفی می کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم یادآور شد: رقابت بین فعالیتها به گونه ای شده که در این نوع جشنواره ها حتی دانشگاههای کوچک با امکانات کم هم شرکت کرده و به دلیل انگیزه بالا نتیجه ارزشمندی را کسب می کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.