کرمانشاه؛

برنامه ششم توسعه و اعتباراتی برای کاهش بیکاری دراستان

استاندار کرمانشاه گفت: انتظار داریم در بودجه سال آینده و هم چنین برنامه ششم توسعه اعتباراتی برای کاهش نرخ بیکاری استان در نظر گرفته شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛اسدالله رازانی بیکاری را از مهمترین مشکلات استان برشمرد و گفت: در سفر مقام معظم رهبری به استان مصوبه ای را برای کاهش نرخ بیکاری مبنی بر اینکه در طول سالهای برنامه پنجم توسعه سالانه 300 میلیارد تومان برای کاهش نرخ بیکاری استان تخصیص یابد داشتیم که متاسفانه اجرایی نشد و پیشنهاد ما این است در برنامه ششم توسعه این مصوبه گذاشته شود. همچنین انتظار داریم در بودجه سال آینده اعتبار ویژه ای برای کاهش نرخ بیکاری استان لحاظ شود.

رازانی ریزگردها را دیگر مشکل استان عنوان کرد و گفت: اگرچه این مشکل بین المللی است، اما انتظار داریم اعتبار مناسبی برای مهار و کاهش آثار آن به استان داده شود.

وی به وضعیت نامناسب فاضلاب کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: فاضلاب شهر کرمانشاه به آبشوران و قره سو وارد می شود که همین تهدیدات بهداشتی را برای کرمانشاه بوجود آورده است. برای جمع آوری فاضلاب کرمانشاه به 75 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم در بودجه سال آینده گنجانده شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه چندین شهر استان با مشکل حاشیه نشینی مواجه اند، گفت: 35 درصد مساحت شهرهای استان را حاشیه ها تشکیلی می دهد و بیش از 300 هزار نفر از جمعیت استان در حاشیه ها زندگی می کنند که انتظار داریم اعتبار مناسبی برای ساماندهی این مناطق اختصاص یابد.

وی به راه اهن در حال ساخت کرمانشاه نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به 250 میلیارد تومانی که امسال از سوی سازمان برنامه و بودجه به این پروژه اختصاص یافته، امیدواریم این پروژه تا اوایل سال  آینده به بهره برداری برسد.

رازانی با اشاره به لزوم تکمیل این راه آهن غرب کشور تا مرز خسروی، گفت: راه آهن غرب کشور اهمیت استراتژیک بالایی دارد و یک کریدور تجاری فوق العاده مهم را تشکیل می دهد.

وی به ظرفیت های بالای استان در حوزه تجارت خارجی نیز اشاره کرد و با اشاره به قول رییس جمهور در سفر به استان جهت ایجاد منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، گفت: با توجه به تصویب این طرح در شورای عالی مناطق آزاد، امیدواریم بزودی در دولت نیز تصویب شود و به مجلس فرستاده شود.

وی هم چنین با اشاره به کاهش اعتبارات برخی پروژه های استان در لایحه بودجه 1396 گفت: انتظار داریم این کاهش اعتبارات از محل های دیگری همچون تبصره 36 جبران شود.

انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.