پس از انتظاری 10 ساله با اختصاص ردیف بودجه، امیدها برای آغاز فعالیت پارک علم و فناوری در استان کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ؛ کهگیلویه و بویراحمد تنها استان کشور است که پارک علم و فناوری ندارد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در سفر ماه گذشته خود به کهگیلویه و بویراحمد از نبود پارک علمی و فناوری در این استان به‌شدت انتقاد کرد و خواستار راه اندازی سریعتر این پارک شد.

روابط عمومی دانشگاه یاسوج در خبری از مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرده است که نام پارک علم و فناوری در پیوست بودجه سال 96 ثبت و به آن ردیف بودجه اختصاص داده شده است.

سیدشمس الدین هاشمی، مسئول راه اندازی پارک علم و فناوری کهگیلویه و بویراحمد گفته است که بر اساس مصوبه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان، قسمتی از سایت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج، سوله و سایت ورزشی دانشگاه پیام نور یاسوج در زمینی به مساحت 19 هکتار واقع در کیلومتر 13 جاده یاسوج- شیراز در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: پس از اجرایی شدن این مصوبه، فضای فیزیکی مورد نیاز برای راه اندازی پارک علم و فناوری استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین شده و موانع موجود بر سر راه تأسیس پارک استان برداشته می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه یاسوج گفت: در نشست ماه پیش ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری مقرر شد سوله و 2 ساختمان واقع در زمین‌های دانشگاه‌های آزاد اسلامی و پیام نور با زیربنای کل حدود 9 هزار متر مربع به پارک علم و فناوری واگذار شود.

هاشمی اظهار امیدواری کرد که با تلاش عمومی همه نخبگان کهگیلویه و بویراحمد روند راه اندازی پارک علم و فناوری استان تسریع شده و آرزوی دیرینه نخبگان و دانشگاهیان استان هرچه سریعتر محقق شود.

وی تأکید کرد: با توجه به آماده بهره برداری نبودن ساختمان‌های ذکر شده پس از اخذ مجوز پارک علم و فناوری، سوله استانداری و یک ساختمان دانشگاه یاسوج به صورت امانی در اختیار پارک قرار می‌گیرد تا زمینه بهره برداری از اقتصاد دانش بنیان در استان فراهم شود.

هاشمی در عین حال گفت که در 10 سال گذشته تلاش‌های بسیاری صورت گرفت تا استان کهگیلویه و بویراحمد دارای پارک علم و فناوری شود.

حدود 60 هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی مختلف در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می‌کنند.

کهگیلویه و بویراحمد با حدود 700 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.