نیما عالمیان بر بام نقش جهان/جوایز عجیب در تور ایرانی

تور ایرانی اصفهان با قهرمانی نیما عالمیان به پایان رسید این در حالی بود که جوایز این مسابقات وضعیت خوبی نداشت.

نیما عالمیان بر بام نقش جهان/جوایز عجیب در تور ایرانیبه گزارش خبرنگار ورزشی گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، رقابت های تور ایرانی تنیس روی میز که به میزبانی اصفهان دومین دور خود را تجربه کرد با قهرمانی نیما عالمیان به پایان رسید.

تور ایرانی که یکی از سری مسابقات جدید تنیس روی میز محسوب می شود به نوعی جایگزین مسابقات دسته برتر و دسته یک کشور است که شاهد برگزاری دومین دوره خود بود.

نخستین دور این مسابقات به میزبانی شیراز و تنها در بخش آقایان برگزار شده بود. مسئولان تنیس روی میز کشور با برنامه ریزی جدید خود 4 تور ایرانی دیگر که مشابه سازی شده تورهای جهانی بود را در دو بخش آقایان و بانوان پیش بینی کرده اند که نخستین آن و بار دیگر در بخش آقایان به میزبانی اصفهانی برگزار شده که این روزها دارای شرایط و امکانات خوبی است. 

تور ایرانی با حضور 64 بازیکن برتر جوان ، امید و بزرگسال در روزهای 18 و 19 آذر برگزار شد و برادران عالمیان ، افشین نوروزی و پدیده جوان تنیس روی میز کشور یعنی امین احمدیان توانستند جواز حضور در مرحله نیمه نهایی را بگیرند. 

در پایان این رقابت ها برادران عالمیان با غلبه بر افشین نوروزی و امین احمدیان به فینال راه یافتند و بار دیگر در یک دیدار خانوادگی میان نیما و نوشاد عالمیان سرانجام نیما عالمیان موفق شد در مجموع 4 بر 1 مقابل برادرش به پیروزی برسد و جایزه 3 میلیون تومانی به همراه کاپشن ورزشی و تی شرت را نصیب خود کند.

پدیده مسابقات

امین احمدیان بی شک پدیده این مسابقات بود، این بازیکن جوان و خوش آتیه توانست با غلبه بر حریفان قدرتمند خود به مرحله نیمه نهایی برسد و نام خود را از این پس وارد اسامی مدعیان کند. مدت ها است که جوان تر ها در جغرافیای تنیس روی میز کشور نقشی ندارند. اما حضور احمدیان در جمع مدیان می تواند نوید دهنده روزهای خوبی برای تنیس روی میز کشور باشد.

جوایز عجیب !

مسابقات تور ایرانی در حالی مشابه سازی شده مسابقات بین المللی بود که جایزه آن در پایان هیچ شباهتی به یک مسابقه بین المللی نداشت ! در نظر گرفتن تنها 3 میلیون تومان برای شخص قهرمان و دادن چند پیراهن و بطری آب به دیگر نفرات اصلا در شان این مسابقات نبود و به نوعی جوایز یک مسابقه کوچک و محلی را تداعی می کرد.

وضعیت نامشخص بانوان 

لیگ برتر بانوان تنیس روی میز وضعیت بدی دارد. در حالی که ورزشکاران خانم تنیس روی میز سال ها است به نحوه برگزاری این مسابقات معترض هستند، هنوز هیچ اقدامی برای رفع نواقص صورت نگرفته و حالا به طور کلی خبری از مسابقات لیگ برای بانوان و آقایان نیست. 

مسئولان تنیس روی میز این روزها بیشتر به دنبال برگزاری نوع جدیدی از مسابقات هستند تا رفع مشکلات گذشته ، اگر چه مسئولان وعده برگزاری مسابقات تور ایرانی برای بانوان را داده اند اما بی شک باید انتظار سطح پایین تری از مسابقات را نسبت به آقایان داشت. 

لازم به ذکر است که مسابقات تور ایرانی در حالی برگزار می شود که هنوز خبر دقیقی از نحوه و زمان برگزاری مسابقات لیگ برتر نیست!  

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار