رشت؛

اجرای طرح تامین کیفیت آب شرب 180 روستا

طرح تامین کیفیت آب شرب 180 روستای گیلان اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان خبر داد: طرح تامین کیفیت مناسب آب شرب 180 روستای شرق این استان اجرا شد.

محمدعلی فرّامینی افزود: در راستای این طرح مخزن زمینی 10 هزار مترمکعبی مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت که در روستای شیخانبر لاهیجان واقع شده، شستشو داده شد.

وی تصریح کرد: شستشوی این مخزن ذخیره و تعدیل فشار 5 روز کاری به طول انجامید. به گفته ی وی؛ برای شستشوی این مخزن 50 میلیون ریال هزینه شد.

فرّامینی، هدف از اجرای این طرح را تامین پایدار کیفیت و جلوگیری از کدورت آب شرب اعلام کرد.

وی، با بیان اینکه منبع تامین آب شرب این روستاها مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت آستانه اشرفیه است، خاطرنشان کرد: روزانه آب تولید شده در این مجتمع، از طریق مخزن 10 هزار مترمکعبی روستای شیخانبر لاهیجان و 2 باب مخزن 5 هزار مترمکعبی در آستانه اشرفیه و لنگرود به 180 روستای این شهرستان ها توزیع می شود.

بنابراین گزارش؛ مجتمع آبرسانی شهید خوش سیرت یکی از بزرگترین مجتمع های آبرسانی روستایی در سطح کشور است که سالانه بسیاری از مهندسان و کارشناسان صنعت آب و فاضلاب و دانشجویان و اساتید دانشگاهی از نحوه ی ساخت و تولید و توزیع آب شرب این مجتمع بازدید می کنند .



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.