مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان گفت: کرمان با جمعیت فعال 2 میلیون و 300 هزار نفری از استان‌های جوان کشور با نیروی کار بالای 70 درصد است که نقش موثری را در اقتصاد دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، رضا اسماعیلی با اشاره به انجام مطالعات طرح ملی تکاپو در استان کرمان گفت: این طرح در مورد 10 رسته شغلی صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال بتوانیم 6 هزار نفر را از این طرح مشغول به کار کنیم.

وی افزود: طی سه سال آینده 60 هزار نفر از محل رسته‌های شغلی طرح تکاپو در استان با استفاده از تسهیلات خرد و کوچک بانکی مشغول به کار می‌شوند.

وی گفت : طی سه سال آینده 60 هزار مورد شغل از محل طرح ملی تکاپو در استان کرمان ایجاد می‌شود.

اسماعیلی با اشاره به کاریابی‌های بین‌المللی بیان کرد: این مراکز شناسایی مشاغل و نیروهای کار مورد نیاز در خارج از کشور و ایران را انجام می‌دهند و انتقال تجربه به کشور را در دست دارند.

وی بیان داشت: 17 هزار نفر جویای کار در 23 مرکز کاریابی استان کرمان ثبت‌نام کرده‌اند که حدود 5 هزار نفر آنها مشغول به کار شده‌اند.

اسماعیلی با بیان اینکه بعضا در مراکز و موسسات کاریابی‌ ایراداتی وجود دارد، افزود: کاریابی‌ها باید به روز باشند و اعتقاد داریم که این مراکز نیز باید مهارت‌های خود را در زمینه مشاوره به افراد جویای کار ارتقا دهند.

وی افزود: سالانه 25 هزار نفر ورودی بازار کار ماست، علاوه بر اینکه انباشت سال‌های قبل نیز داریم، در نتیجه باید سالانه 25 هزار شغل ایجاد شود.

وی گفت: در راستای ساماندهی افراد بیکار و شناسایی مهارت آنها و هدایت به سمت و سوی شغل‌های مناسب، لازم است تا تشکیلاتی به نام کاریابی‌ها این امر را دنبال کنند.

انتهای پیام/ی


برچسب ها: اشتغال ، جوانان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار