استاندار قزوین گفت : نحوه پرداخت و هزینه کرد تسهیلات بهین یاب در قزوین رصد می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ فریدون همتی در جلسه شورای بانکها و تسهیلات رونق تولید افزود : با تعیین یک تیم کارشناسی با حضور میدانی در واحدهای صنعتی و کشاورزی نحوه دریافت و هزینه کرد تسهیلات بهین یاب در استان قزوین بدقت ارزیابی می شود.

فریدون همتی اضافه کرد : گزارش شده که برخی واحدهای صنعتی تسهیلات دریافتی را در تولید استفاده نکرده اند که باید بررسی و برخورد شود.

وی گفت :  تا هفته آینده باید یک گزارش کامل و دقیق و شفاف از صنایع استخراج شود .

استاندار اضافه کرد : برای رسیدگی دقیق به موضوعات مربوط به صنعت از این پس مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مسئول پیگیری مستقیم واحدهای مستقر در این شهرک ها و رئیس سازمان صنعت،استان برای واحدهای خارج از شهرک ها تعیین می شود و باید بدقت گزارشی از وضعیت این واحدها و نحوه دریافت تسهیلات و احیا آنها تهیه شود.

همتی همچنین  با اشاره به پرداخت تسهیلات ساخت مسکن افزود: پرداخت ۱۵۲ میلیارد تومان تسهیلات مسکن در بخش خرید و ساخت و قرض الحسنه نشان می دهد شرایط مسکن روبه بهتر شدن است.

وی گفت: رشد ۱۱۲ درصدی در مسکن استان در ساخت و ساز و ۴۰ درصدی در خرید نشان می دهد که می توان به رونق این بخش امیدوار بود  .

استاندار همچنین از استقبال داوطلبانه بانک مسکن استان قزوین برای پرداخت تسهیلات به تولید برای خروج از رکود واحدها تشکر کرد.

در این جلسه حسین زکی زاده مدیرکل دفتر امور هماهنگی اقتصادی و بین الملل استانداری قزوین هم گفت: در هشت ماهه امسال میزان منابع ۱۶ بانک عضو شورای بانکهای استان هشت هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بود که مصارف نیز به ۹ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید.

وی افزود: میزان منابع با رشد ۲۴ درصدی و مصارف بانکها نیز با افزایش ۱۴ درصدی روبرو شده است.

زکی زاده گفت : در این مدت میزان تسهیلات پرداختی بانکهای استان حدود ۳ هزار میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.