۳ میلیارد تومان برای انتقال آب به تالاب شادگان اختصاص یافت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛مولامعاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: با هزینه سه میلیارد تومان آب را از طریق کانال شادگان وارد تالاب می کنیم.

سید عادل مولا در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شادگان که در سالن جلسات استاندار برگزار شد، افزود: در خصوص بحث کانال انتقال آب بر اساس طرح سازمان محیط زیست آن را اجرا کردند.وی گفت: برای انتقال آب بین حوزه ای از کارون به شادگان سلمانه، مارد و جای فعلی کانال آب پیش بینی شد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: تعداد جلساتی که روی تالاب شادگان برگزار و تصمیماتی اخذ شده و جای نگرانی دارد چون تالاب شادگان مانند بیماری شده که به دنبال دارو از سایر رودخانه ها برای آن هستیم.

مولا گفت: تالاب شادگان یک سیستم یکپارچه بود که کارهای اقتصادی، اجتماعی، گردشگری، کشاورزی و اشتغالزایی را تحت تأثیر قرار می داد ولی اکوسیستم آن را تغییر دادند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آب کمی وجود دارد، گفت: هم اکنون آب فراوان برداشت و در مقابل  پساب فراوانی نیز وارد سیستم می شود. سیستم های تحت فشار آبیاری را باید در بالادست اجرا کنیم تا میزان تبخیر و همچنین آلودگی آب را کاهش داد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان در پایان، با تأکید بر عدم اخذ تصمیمات مقطعی و بدون کارشناسی عنوان کرد: با هزینه سه میلیارد تومان آب را از طریق کانال شادگان وارد تالاب می کنیم و حداقل از اکوسیستم های حدفاصل بین جاده آبادان تا ماهشهر را مورد مراقبت قرار دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.