65 درصد جمعیت شادگان روستانشین است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان؛فرج اللهی فرماندار شادگان گفت: ماندگاری مردم در روستا یک مزیت است لذا باید تمام امکانات به کار گرفته شود تا این جمعیت در روستاها بماند و به حاشیه‌نشینی روی نیاورد.

بهروز فرج‌اللهی در جلسه بررسی مشکلات کشاورزی شهرستان شادگان با بیان اینکه حیات شادگان بسته به کشاورزی است افزود: کشاورزی مهمترین عامل معیشت و فرصت های شغلی در شهرستان شادگان است.

وی گفت: به دنبال خشکسالی و بحرانی شدن شرایط کشاورزی در شهرستان شادگان حاشیه نشینی اجتماعی و به دنبال آن جغرافیایی توسعه پیدا کرد.

فرماندار شادگان با اشاره به آمار 40درصدی بیکاری به دنبال خشکسالی و نبود آب کشاورزی افزود: در شهرستان شادگان 500 شغل را از دست دادیم و میزان تولید خرما از 26هزار تن در سال به 15هزار تن کاهش پیدا کرد.

فرج اللهی با اشاره به سکونت 65درصدی جمعیت در روستاهای شادگان در مقایسه با 28درصدی میانگین کشوری، طبق آمار سال 90 تاکید کرد: ماندگاری مردم در روستا یک مزیت است لذا باید تمام امکانات به کار گرفته شود تا این جمعیت در روستاها بماند و به حاشیه نشینی روی نیاورد.

وی با تاکید بر اینکه محرومیت چهره واقعی شادگان است و نگذاریم بحران‌های کشاورزی بیش از پیش به این محرومیت دامن بزند متذکر شد: 12هزار هکتار سطح نخیلات شادگان، 17هزار هکتر گندم، 35هزار هکتارجو، و 2هزارهکتار سبزی، در شادگان وجود دارد که نیازمند آب هستند.

فرج اللهی با بیان اینکه برخی مصوبات در حوزه آب در برخی مناطق اجرایی می‌شود اما درشادگان اجرایی نمی‌شود گفت: اولین بحث در حوزه آب مدیریت آب در بالا دستی است.

وی درخواست کرد: سازمان آب و برق، جهاد کشاورزی و فرمانداری‌ها با تمام امکانات در خصوص مساله آب ورود کنند تا از آب برداشت غیرمجاز نشود.

فرج الهی با بیان اینکه حق آبه تالاب و کشت دائم باید رعایت شود گفت: حق آبه دائم با ساماندهی انهار سنتی و طرح نوین آبیاری می‌توان اجرایی کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.