شرایط علمی مناسب جوانان را خلاق و فناور می کند/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک همکاری بین وزارت علوم و آموزش و پرورش

وزیر علوم گفت: پیشنهاد میکنیم کمیته مشترک همکاری و توسعه پژوهش بین وزارت آموزش و پرورش و علوم حتما شکل گیرد چون شرایط علمی مناسب جوانان را خلاق می کند.

شرایط علمی مناسب جوانان را خلاق و فناور می کند/ پیشنهاد تشکیل کمیته مشترک همکاری بین وزارت علوم و آموزش و پرورش
به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدفرهادی وزیر علوم در جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش آموزش اظهار داشت: از آنجا که جوانان ما در سن رشد و یادگیری مهارت ها هستند بسیار خوب است که آموزش و پرورش در برنامه های آموزشی، پژوهشی و یادگیری به کارهای پژوهشگری بپردازند.

وی افزود: به منظور همکاری و هماهمگی بیشتر بین وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش خواستار شکل گیری کمیته مشترک همکاری و توسعه پژوهش و فناوری هستیم تا پرداختن به فعالیتهای پژوهشی از سطح مدرسه به مراتب بالاتر ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دوران پژوهشگری و پرسشگری در سنین مدرسه است، بیان کرد: اگر جوانی در محیط و شرایط علمی مناسبی قرار گیرد مطمینا می تواند در آینده مبدع،خلاق و فناور باشد و ایده های خوبی را به منسه ظهور برساند.

وزیر علوم اظهار داشت: آموزش و پرورش با بیش از 13 میلیون و 700هزار مخاطب در کشور رسالت سنگینی را برعهده دارد که پژوهش محوری این رسالت را گسترده تر می کند.

وزیر علوم بیان کرد: بدون شک تحقیق و پژوهش بطور آنی در یک مقطع زمانی قابل دسترسی و دستیابی نیست لذا باید فرهنگی ایجاد کرد تا ملکه انسان از دوران مدرسه تا آخر عمر قرار گیرد و این یادگیری مادام العمر باید سرلوحه نظام آموزشی کشور باشد.

به گفته وی، پرسشگری،ایده آفرینی، خلاقیت، کارجمعی و مهارت به مثتبه فضیلت است که منشا ثمرات ماندگار می شود می تواند توسعه علمی و همه جانبه را در پی داشته باشد.

وزیر علوم با اشاره به رسیدن به هدف مرجع در توسعه علمی عنوان کرد: هرچقدر فاصله بین دو نظام آموزشی کمتر شود بدون شک ارتباطات هدفمند برقرار و دستیابی به هدف مرجع میسر تر می شود.

فرهادی اعلام کرد: بی شک ایجاد جامعه علم محور و پژوهش محور از آغازین سالهای ورود به دبستان آغاز می شود و نظام آموزش و پرورش لازم است به منظور گفتمان سازی و نهادینه کردن این گفتمان، گسترش فرهنگ پژوهش را بیش از پیش در دستور کار و برنامه ریزی خود قرار دهند.

وی افزود: خوشبختانه در سالهای اخیر به ویژه در دولت تدبیر و امید بحث پژوهش گسترده تر شده است به گونه ای هماهنگی دستگاهها و ارگانهای بیشتری را داشته ایم.

فرهادی با اشاره به سابقه تاریخی و علمی کشور گفت: ما میراث دار ابعاد دینی و ملی بینظیری در جهان هستیم و با این پشتوانه و اسناد بالادستی و برنامه های توسعه و حمایتهای بی دریغ رهبری از گفتمان علمی کشور هیچ بهانه ای برای عدم تحقق مسایل علم و فناوری در جهان نداریم.

وی بیان کرد: فایق آمدن بر مشکل مدرک گرایی و سایر مشکلات مطرح این روزها تنها با اجرای تقویت و تحکیم روحیه و خلصت پژوهی در جامعه است به طوری که انسانهای مفید و ماهر خروجی نظام اموزش ما باشند، انسانهای کارآفرین که در دانشگاههای نسل سوم یا همان کارآفرین ما ترتیب می شوند.

وزیر علوم یادآور شد: امیدواریم در آینده پیش رو شاهد نقش پر رنگ پژوهش در تحقق منافع ملی و افزایش سهم اقتصاد در اقتصاد ملی باشیم مطمئنا در چنین بشتری اقتصاد مقاومتی هم بعنوان یک دغدغه و هم بعنوان هدف ملی قابلیت اجرایی پیدا می کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار