رییس سازمان پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی گفت: داده‌های آموزشی را باید با پشتوانه پژوهشی در مدارس مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جشنواره تجلیل از برگزیدگان جشنواره پژوهش و فناوری دانش آموزی با حضور فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر آموزش و پرورش، محمد فرهادی وزیر علوم، حجه الاسلام محمدیان رییس پژوهش و برنامه ریزی آموزشی و جمعی دیگر از مسئولان مربوطه در مدرسه شریعتی منطقه 2 تهران از صبح امروز در حال برگزاری است.

در این مراسم محمدیان با بیان اینکه پژوهش به یک اصل تبدیل شده، اظهار داشت: بر اساس این رویکرد جدید داده‌های آموزشی را با پشتوانه پژوهشی به یک ثمره تربیتی باید تبدیل کنیم که آثار آن با هم زیستن در شرایطی مطلوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تا پایه پنجم ابتدایی موقعیت‌های پایه یادگیری بر همین مبنا انجام شده، ادامه داد: در پایه هفتم درس تفکر و سبک زندگی و در پایه‌های دیگر درس تفکر و سواد رسانه‌ای برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که هدف تمامی اینها توجه به پژوهش است.

محمدیان بیان کرد: تحقیق دانشجویان را در تصمیم گیری‌ها منطبق بر واقعیت تربیت می‌کند، بنابراین در آموزش و پرورش اصل بر این بوده که هر اقدامی پیوست پژوهشی داشته باشد.

رییس سازمان پژوهشی و برنامه ریزی آموزشی گفت: آموزش و پرورش پژوهش را فرصتی ارزشمند به شمار آورده و در خلق‌ موقعیت‌های پژوهشی برای دانش آموزان برنامه ریزی‌ می‌کند.

وی یادآور شد: می‌توانیم ثمره پژوهش دانش آموزان را به عنوان حیات طیبه که هدف نهایی سند تحول بنیادین است به شمار آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار